Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
u firmy TRUSTCARS, s.r.o.(pana L. G.), jsem zakoupila osobní vozidlo.
V 6 měsíční lhůtě jsem odstoupila písemnou formou(doporučeně) od kupní smlouvy z důvodu, častých závad, opakovaných oprav s ohledem na vady vážné a skryté(viz. příloha).
Pan Gašpárek reagoval na odstopení od kupní smlouvy, pouze vulgárně písemnou formou přes aplikaci Messenger.
Do dnešní doby nehodlá akceptovat mnou podané oficiální písemné odstoupení od kupní smlouvy.
Nesouhlasím s dalšími opravami z důvodu vysokých nákladů, které převyšují hudnotu vozidla. Trvám na odstoupení od kupní smlouvy z uvedených důvodu!(viz příloha)
panu Gašpárkovi jsem dnes oznámila, že jsem celou záležitost předala advokátnímu zástupci, ČOI a společnosti dTest.
Automobil nevyužíváme z důvodu technického stavu vozidla.
Automobil a technický stav hodlám předat k:
1. znaleckém revizním posudku
2. kontrolní STK
3. Případně hájit své práva soudní cestou
Děkuji za spolupráci
S pozdravem
Patrícia Szabová
Osobní automobil: Chevrolet Matiz, KL14M11CD5C075338, 37.5kW, 796cm3(r.v.2005)
Trvání na odstoupení od kupní smlouvy!
Navrácení vozidla prodejci!
Obdržení zpět finanční částky za koupi vozidla!
|
Tweet |
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí spotřebitel na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že spotřebitel o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).
Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.