Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Vzhledem k stručnosti budu psát jen fakta. v dnešním letáku nabízíte elektrický vysavač na okna v hodnotě 899 Kč. V Holicích na prodejně již nebyl k dostání několik minut po otevření obchodu. Na dotaz prodavače bylo sděleno že přišli pouze 4 kusy což mi přijde na několikatisícové město směšné. Po vypravení do Pardubic na vaši prodejnu na Karlovině bylo zboží též pryč s tím že bylo dodáno pouze 1 kus. V obou prodejnách mi bylo sděleno že další kusy již nepřijdou. Jelikož to nebylo poprvé, obrátil jsem se na svého právníka a ČOI a jednoznačně jsme se shodli na klamavé reklamě za účelem nákupu jiných movitých či nemovitých výrobků.
Leifheit - vysavač na okna 899,- Kč
Stálo mě to zbytečný čas a náklady spojené s přepravou na obě místa.
Vzhledem k tomu že tento výrobek potřebuji do vánoc musím volit jiný obchod kde ho s vyšší cenou zakoupím, proto bych uvítal aby to bylo na obě strany zajímavý bezplatný elektronický kupón na email na nákup v hodnotě 500 korun ve vašich prodejnách což je rozdíl v nákupu daného výrobku mezi běžným obchodem (připočítávám poštovné) a vaším Penny marketem.
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Popisovanou situaci by však bylo možné podřadit pod klamavé konání, jakožto klamavou obchodní praktiku, a to dle přílohy č. 1 písm. d) k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.