Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
15.10. jsem u e-shop K24 International s.r.o. zakoupila tv Samsung UE32M5002. TV byla zaslána společností PPL a doručena 16/10/2018. 22/10/2018 jsem písemně odstoupila od smlouvy (nevhodný dárek, špatná velikost úhlopříčky) a televizi zaslala zpět přepravní společností PPL dne 23/10.
29/10 mi společnost K24 napsala, že k nim zboží dorazilo a má prasklou obrazovku. Náhradu škody mohu požadovat po PPL.
PPL se se mnou spojilo, vyplnila jsem Zápis o škodě a uplatnění nároku na náhradu vzniklé škody. K24 doložilo fotografie poškozeného zboží. PPL požádalo K24 ještě o doložení potvrzení o neopravitelnosti zboží. K24 sdělilo, že mi poškozené zboží odeslalo zpět. Zboží odeslalo na adresu mého zaměstnavatele společností PPL. Zboží mi nebylo řidičem předáno do vlastních rukou. Žádala jsem PPL I K24 o doložení dokladu, komu bylo zboží předáno, ale od 27/11 se mnou nikdo z nich nekomunikuje.
tv Samsung UE32M5002
Zajímalo by mne, zda byl postup ze strany K24 a PPL správný a jak byste mi doporučili dale postupovat, abych mohla uplatnit reklamaci, popř. odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo zda škodu způsobil přepravce.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Pokud dopravce uplatněnou reklamaci zamítl a stěžovatelka se přesto domnívá, že tak učinil neoprávněně, bude nutné vyřízenou reklamaci rozporovat. Stěžovatelka má možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození zásilky došlo. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Znalecké posudky píší soudní znalci, jejichž seznam nalezne stěžovatelka na www.justice.cz. Soudního znalce je vhodné nejprve kontaktovat a zeptat se ho, zda-li je schopen tuto vadu dodání posoudit. Náklady na soudního znalce, pokud dá za pravdu stěžovatelce, lze následně požadovat po dopravci v rámci § 1924 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, jakožto náklady účelně vynaložené k uplatnění práva z vadného plnění. Spotřebitelka také může žádat vrácení peněžních prostředků, které společnosti uhradila za službu, neboť společnost porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem.
Odmítne-li však zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby se posílá předžalobní výzva.
V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazkyní, která je spotřebitelkou podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitelka podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.