Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupila jsem 2x vstupenky na koncert na stránkách viagogo.com. Cena za vstupné mi přišla přiměřená (cca 2.100 Kč), ovšem až po platbě jsem zjistila, že k ceně vstupenek se připočítávají další poplatky (DPH atd.). Celková cena za vstupenky se vyšplhala na 7.666 Kč. Divné už mi mělo být i to, že ačkoliv vstupenky měly být doručeny elektronicky, na stránkách bylo uvedeno, že budou dostupné až týden před začátkem akce. Jak jsem již uvedla, vstupenky jsem zaplatila. Kdybych si nejdříve pročetla recenze na internetu, nikdy bych zde nákup neuskutečnila.
Vstupenky nejde nijak vrátit, nelze zrušit objednávku, pouze inzerovat lístky dál (tzn. čekat na dalšího "blbce" jako jsem já, kdo si je koupí). Ovšem i v případě, že by je někdo "koupil" nevrátí se mi celá částka.
Vstupenky jsem následně koupila přes ticketportal, kde mě obě vstupenky vyšly "jen" na 4.380 kč. (nečekám totiž, že přes viagogo něco obdržím).
Žádám zrušení objednávky a vrácení uhrazené částky 7.666 Kč, které jsem zaplatila on-line kartou.
Ačkoliv jsem si přečetla článek, kde se uvádí, že činnost Viagogo je v rámci zákona, přijde mi jejich způsob prodeje podvodný. Měla by zde fungovat lhůta na vrácení zakoupených vstupenek.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.