Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Maminku 7.6.2018 navštívili dva pracovníci firmy ENVONA s.r.o., sepsali s ní nějakou smlouvu, kterou po podpisu odvezli a nezanechali ani kopie. Jelikož má maminka 88 let a nepamatuje si skoro nic a vše jsme objevili náhodou když přišel dopis se smluvní pokutou, poslali jsme odvolání plné moci a výmaz os.dat.Obratem přišel dopis s třemi novými plnými mocmi k podpisu, s tím že je dobrý zakazník.Odepsali jsme emailem, že trváme na výpovědi plné moci. Mobilní tel. č. nikdo nezvedá. Smluvní pokutu bohuželzaplatila vzhledem ke své paměti dvakrát. Je zajímavé že se nikdo nezajímá o takové firmy které překupují adresy a tel.č. starších osob a tyto obtěžují.
Změna dodavatele energie.
Ukončit veškerá jednání, vrácení zaplacených poplatků, zrušit plnou moc a vymazat veškerá osobní data.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Spotřebitelka doplnila stížnost o následující vyjádření:
Upozorňujeme všechny na zasílání doporučených dopisů. Dopisy zasílané na adresu firmy v Praze 2 Žitná 562/10 uvedená na všech oznámeních o pokutách ,je asi jen schránka, protože dopisy jsou přeposílány do Brna. Dopis odeslaný 18.12.2018 dodnes, t.j.27.12.2018 ještě nedošel. Po právní poradě zítra podáváme na Policii trestní oznámení.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost reagovat na vyjádření spotřebitele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.