Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
ČP mě neinformovala o prodloužení smlouvy odpovědnosti. Po reklamaci mi bylo sděleno, že mohu zpětně smlouvu ukončit z důvodu změny zaměstnání. To bylo i pracovníkem sepsáno a o několik dní později zamítnuto a smlouva ukončena k datu sepsání dané výpovědi. 2 pracovnice mě tedy chybně informovali a navedli na podání špatné reklamace.
Je možné smlouvu prodloužit bez písemného informování? ČP tvrdí, že dokumenty posílá do jejich klientské zóny, ale já jsem nikdy nevyjádřil přání posílat informace do klientské zóny jako preferovaného způsobu komunikace z mé strany. Z dané zóny nechodí ani žádné notifikace. Je tohle dle zákona korektní informování o prodlužování smlouvy?
Děkuji a přeji prima den
Michal Rada
Pojištění odpovědnosti z výkonu povolání
ideální zrušit smlouvu k výročí dané smlouvy
|
Tweet |
Bylo-li pojištění ujednáno na dobu určitou, lze ujednat, že uplynutím této doby pojištění nezanikne, pokud pojistitel nebo pojistník nejméně 6 týdnů před uplynutím pojistné doby druhé straně nesdělí, že nemá zájem na dalším trvání pojištění. Nezanikne-li pojištění a nejsou-li ujednány podmínky a doba prodloužení, prodlužuje se pojištění za týchž podmínek o tutéž dobu, na kterou bylo ujednáno, a to podle § 2803 odst. 2 občanského zákoníku.
V tomto případě budou rozhodné podmínky pojistné smlouvy, jelikož jsou v nich obsaženy základní definice, jakožto definice skutečností, které mají podstatný význam.
O zániku pojištění by se mohly strany dohodnout dle § 2802 občanského zákoníku.
Prokáže-li spotřebitel, že byl nesprávně informován pracovníkem společnosti, má právo náhradu škody, která mu v důsledku tohoto jednání vznikla. Příp. tím může doložit, že nemá povinnost hradit údajnou dlužnou částku.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz. Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se spotřebitelovi nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Vážený pane Rado,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Když chcete dosáhnout rozumného řešení, tak se musíte s pojišťovnou handrkovat o to déle. Někdy nejde o peníze, ale o princip. Výsledkem bylo uznání špatně podaných informací a na základě konečné dohody i ukončení smlouvy. Velmi podivné je chování pojišťovny, kdy k výročí smlouvy nepřijde ani sms, email či dopis. Vše prý chodí do jejich klientské zóny z které nechodí žádné notifikace.
Moc děkuji zaměstnancům D-Testu za pomoc při řešení.
Kéž by to šlo vždy nakonec tak dobře :)