Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#2887Nucená změna tarifu - výpověď smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2014, před 11 lety

Martina Jurčová

Znění stížnosti

Dobrý den,
s firmou Telefónica O2 jsem měla od března 2013 uzavřenu smlouvu na tarif O2 NEON S s 50% slevou garantovanou na 24 měsíců. Měsíční úhrada dle této smlouvy činila 150 Kč. Na začátku roku 2014 jsem byla telefonicky informována pracovníky O2, že budu v průběhu února automaticky převedena na jiný tarif (Free O2, který by vycházel na cca 300 Kč měsíčně) a stávající tarif bude zrušen. Tuto informaci jsem dále obdržela i dopisem. S převodem jsem nesouhlasila, a proto jsem reagovala výpovědí smlouvy, kterou jsem podala osobně na pobočce dne 24.2.2014, tedy ještě před datem plánovaného převodu na jiný tarif, ke kterému došlo 26.2.2014. Byla jsem informována o zákonem stanovené výpovědní lhůtě, tedy 6 týdnů od podání výpovědi. V tomto období však vešla v platnost změna tarifu. 10. 4. 2014 mi byla doručena faktura k zaplacení smluvní pokuty za porušení smlouvy, a to ve výši 550 Kč, s tím, že když nezaplatím do 16. 4. 2014, může si Telefonica O2 nárokovat i úroky z prodlení.
Jsem rozhořčena z jednání této firmy. Nechápu, proč bych měla platit pokutu, když smlouvu nejdříve porušila společnost Telefonica 02, která chtěla svévolně převést k 26. 2. 2014 tarif Mobil+ s 50% slevou na tarif Free O2. Mnou podaná výpověď 24. 2. 2014 byla reakcí na tuto skutečnost. Vzhledem k nutnosti dodržet výpovědní lhůtu jsem byla navíc donucena platit nový tarif, pro mě nevýhodný, na který jsem byla automaticky převedena.
Předem děkuji za vyjádření k mému problému.


Produkt

O2 NEON S s 50% slevou na 24 měsíců


Požadované řešení

Zrušení smluvní pokuty a navrácení finanční částky, která činí rozdíl mezi původním a převedeným tarifem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2014 11:56, před 11 lety

Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je dle ustanovení § 63 odst. 6 zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy, nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Jestliže z projevu spotřebitele bylo patrné, že chce smlouvu ukončit z důvodu změny podmínek, měla být smlouva ukončena ke dni nabytí účinnosti této změny a v takovém případě bez sankce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.4.2014 13:48, před 11 lety

Dobré odpoledne,

smluvní pokuta byla dnes stornována. Celou záležitost ohledně zrušení jsem předala na prověření a to na specializované oddělení Reklamací a stížností. Vyrozumění obdržíte do měsíce.
Za způsobené komplikace se velice omlouvám.

Sandra Čermáková, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.4.2014 17:32, před 11 lety


Martina Jurčová

Dobrý den,

během dnešního dne jsem byla telefonicky kontaktována pracovnicí z oddělení Reklamací a stížností, která mi potvrdila výše uvedené zrušení smluvní pokuty a garantovala mi přeúčtování za období, kdy probíhala výpovědní lhůta. Konkrétně se to týká dvou plateb. Následně jsem obdržela sms zprávu potvrzující uznání reklamace a odúčtování částky z první platby, která činí rozdíl mezi původním a převedeným tarifem. Další přeúčtování proběhne v nejbližších dnech. Stížnost tedy nebudu uzavírat do doby, než vše proběhne tak, jak mi bylo přislíbeno.

S pozdravem

Martina Jurčová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2014 20:09, před 11 lety

Závěrečné sdělení spotřebitelky:

Dobrý den, chtěla bych uzavřít stížnost #2887Nucená změna tarifu - výpověď smlouvy. Mému požadavku na zrušení smluvní pokuty a navrácení finanční částky, která činí rozdíl mezi původním a převedeným tarifem, bylo vyhověno. Nutno podotknout, že pracovníci firmy O2 mě kontaktovali ještě týž den, kdy byla publikována reakce společnosti a podnikli veškeré kroky pro to, aby byl problém co nejdříve vyřešen. Jsem přesvědčena, že za tím stojí právě publikování problému prostřednictvím VašeStížnosti.cz, proto za něj dTestu děkuji. Projekt, který má opravdu smysl. Martina Jurčová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.4.2014 20:10, před 11 lety


Martina Jurčová

Hodnocení: