Počet nahlášených stížností: | 29 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Spolecnost Kika (Nove Butovice Praha 5, prodejce p. V.) nam mela dodat kuchynskou linku vcetne montaze 42. tyden roku 2018. Po uplynuti teto doby nam bylo receno, ze to je pouze dodani na pobocku, nikoliv montaz, na tu jsme cekali vice jak mesic. Po provedeni montaze bylo zjisteno, ze chybejici kryci soklove listy a pracovni deska spolu s krycim panelem jsou kratsi o cca 4 cm. Byla dalsi den zahajena reklamace, coz bylo koncem rijna tohoto roku a od te doby se Kika neustale vymlouva a omlouva. Dnes mi bylo sdeleno, ze pracovni dedka bude az behem ledna, plus cekaci doba na montazni firmu (je nutnost z duvodu drzeni zaruka jak nam bylo sdeleno) dalsi cca mesic. Znamena to, ze objednane zbozi nedostaneme ani za pul roku? Pracovni desky maji bezne v Ceske republice nabytkarske spolecnosti skladem. Pristup obchodniho domu Kika je vstricny pouze tehdy, kdyz uzaviraji smlouvu, ale napravit chybu, kterou zpusobi jejich zamestnanci neumi. Kazdy tyden probehne nekolik telefonatu i mailu, ale bez vysledku. Tedy alespon pro nas. Jen odklady a vymluvna tvrzeni.
Objednavka c. 6270008269
Okamzite dodani a montaz chybejicich casti kuchynske linky, vcetne kompenzace za chybne dodani a tim nemoznost plne uzivat objednane a zaplacene zbozi.
|
Tweet |
Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se v kupní smlouvě zavázal. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Jestliže kupující nevyužil možnost odstoupit od smlouvy, kterou mu přiznává § 1978 obč. zák., lze po prodávajícím požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu.
Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí. Bude tedy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Překročení lhůty k vyřízení reklamace je rovněž přestupkem dle § 24 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může rovněž podat podnět České obchodní inspekci, která může za porušení zákona o ochraně spotřebitele udělit sankci: https://www.coi.cz/podatelna/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.