Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupila jsem si notebook přes e-shop v hodnotě 21.500,-, taťka mi řekl, ať při objednávce napíši údaje firmy (zabývá se opravami kuchyňských elektrospotřebičů), že to vezme do práce, kde mu vrátí DPH. Platila jsem osobně a v hotovosti na pobočce. Faktura se však do firmy ani nedostala, jelikož zboží došlo vadné (mrtvý pixel, nefungující čtečka prstů, mizel kurzor), po deseti dnech jsem jej šla vrátit v původním balení vč. všech plastových obalů, krabic atp. Bylo mi řečeno, že jelikož je na faktuře napsané IČO, může to leda poslat na reklamaci. Firma však notebook nevyužívá a já jsem jeho konečný spotřebitel (v ntb za těch 10 dní byly pouze vypracované biologické a přírodovědné protokoly, údaje z experimentů, uloženy údaje do IS školy, nic, co by souviselo s firmou...). Notebook jsem zakoupila z urgentní potřeby, jelikož píši diplomovou práci a původní mám na čtvrté reklamaci u jiného e-shopu a nemůžu být měsíc bez počítače, tímto se úplně minul účel. Podle jejich reklamačního řádu se sice považuje podnikatelem i ,,osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele", což mluví jasně. Ale je nějak možné dokázat, že jsem spotřebitel, můj podpis je na předávací faktuře, případně vyjádřením od firmy, že si počítač neobjednávala?
Asus Zenbook Flip
Vrácení peněz.
Případně vyjádření, jakou mám možnost řešení.
|
Tweet |
Občanský zákoník umožňuje spotřebitelům odstoupit od smluv uzavřených distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů. Toto právo je však přiznáno pouze spotřebitelům.
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
V případě, kdy kupující uvede IČO při nákupu zboží, bývá na něho nahlíženo jako na podnikatele. Judikatura soudů na to nahlíží v konkrétních situacích různě, uvádí však, že je třeba chránit dobrou víru druhé strany. Bohužel však danou věc může posoudit pouze soud.
Vzhledem k výše uvedenému není bohužel možné danou stížnost v rámci naší služby řešit a bude uzavřena.