Společnost


Mironet.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

70%
30%
Toto skore je založeno na 24 stížnostech.

#28886Vrácení zboží do týdne na IČ, spotřebitel

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

21 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2018, před 6 lety

Alžběta Floriánová

Znění stížnosti

Zakoupila jsem si notebook přes e-shop v hodnotě 21.500,-, taťka mi řekl, ať při objednávce napíši údaje firmy (zabývá se opravami kuchyňských elektrospotřebičů), že to vezme do práce, kde mu vrátí DPH. Platila jsem osobně a v hotovosti na pobočce. Faktura se však do firmy ani nedostala, jelikož zboží došlo vadné (mrtvý pixel, nefungující čtečka prstů, mizel kurzor), po deseti dnech jsem jej šla vrátit v původním balení vč. všech plastových obalů, krabic atp. Bylo mi řečeno, že jelikož je na faktuře napsané IČO, může to leda poslat na reklamaci. Firma však notebook nevyužívá a já jsem jeho konečný spotřebitel (v ntb za těch 10 dní byly pouze vypracované biologické a přírodovědné protokoly, údaje z experimentů, uloženy údaje do IS školy, nic, co by souviselo s firmou...). Notebook jsem zakoupila z urgentní potřeby, jelikož píši diplomovou práci a původní mám na čtvrté reklamaci u jiného e-shopu a nemůžu být měsíc bez počítače, tímto se úplně minul účel. Podle jejich reklamačního řádu se sice považuje podnikatelem i ,,osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele", což mluví jasně. Ale je nějak možné dokázat, že jsem spotřebitel, můj podpis je na předávací faktuře, případně vyjádřením od firmy, že si počítač neobjednávala?


Produkt

Asus Zenbook Flip


Požadované řešení

Vrácení peněz.
Případně vyjádření, jakou mám možnost řešení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2019 14:53, před 6 lety

Občanský zákoník umožňuje spotřebitelům odstoupit od smluv uzavřených distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů. Toto právo je však přiznáno pouze spotřebitelům.

Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

V případě, kdy kupující uvede IČO při nákupu zboží, bývá na něho nahlíženo jako na podnikatele. Judikatura soudů na to nahlíží v konkrétních situacích různě, uvádí však, že je třeba chránit dobrou víru druhé strany. Bohužel však danou věc může posoudit pouze soud.

Vzhledem k výše uvedenému není bohužel možné danou stížnost v rámci naší služby řešit a bude uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.