Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti Rock Point a. s. jsem reklamoval sandál Keen Arrooyo II man. U obou bot praskla vnitřní část - stélka - v místech pod záprstními kůstkami (tedy tam, kde se při chůzi obuv nejvíce ohýbá).
Společnost reklamaci zamítla slovy Jany Heroldové – vedoucí reklamačního oddělení:
Zamítnuto
Nejedná se však o výrobní vadu, ale o opotřebení.
Pokud by se jednalo o výrobní vadu, musela by se projevit bezprostředně po nákupu výrobku.
A pak je zákazník povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu § 599 OZ.
Při užívání výrobku přes zjevnou vadu nárok na reklamaci této vady zaniká.
Obuv byla v užívání cca 24 měsíců.
Materiál, ze kterého je obuv vyrobena, má standardní kvalitu a ničím se neliší od materiálu použitého u ostatních výrobků stejného typu.
Je nám velice líto, ale reklamaci nemůžeme uznat za oprávněnou. Děkujeme za pochopení.
---------------------
Nereklamoval jsem „výrobní vadu“ ale „vadu“ – dle mého názoru neodstranitelnou. O čem tedy paní vedoucí píše?
Pokud by se každá vada měla projevit bezprostředně po nákupu, pak by nemělo smysl uvažovat o „záruční“ době delší než „bezprostředně po nákupu“ a 24 měsíců by bylo zbytečných. Souvislost s dobou používání takto zakoupené věci (narozdíl od doby uplynulé od nákupu) je pro pani vedoucí asi také nepodstatná…
A mohu jen předpokládat, že vedoucí reklamačního oddělení společnosti ještě spí zimním spánkem a nezaregistrovala, že již čtvrtý měsíc je účinný nový OZ, a že tedy ust. § 599 (které zmiňuje)se nyní týká věřitele a veřejného seznamu, nikoli spotřebitelské problematiky.
Pokud jdeme k podstatě problému, prasklé stélky se nijak „neprojevily“ do doby, než jsem vyměňoval vložku před jarní sezónou. A následně „bez zbytečného odkladu“ – tedy „ihned“ jsem reklamaci uplatnil. Sandál se užívá obvykla sezónně, proto nevím, jak paní vedoucí došla k „užívání cca 24 měsíců“. Možná měla na mysli, že od nákupu uplynulo cca 24 měsíců. Kdyby nebyla líná, mohla si tuto dobu spočítat přesně od data na prodejním dokladu do data přijetí obuvi do reklamace. Ani tato doba ale není rozhodně cca 24 měsíců (možná však zaokrouhluje ještě na pětiletky). Napadá mě jedna otázka - jaká je asi úroveň jejích podřízených?
sandál Keen Arrooyo II man
1. V rámci návrhu na smír vyřešit reklamaci výměnou zboží na nové bez vady.
2. Vysvětlit, jak je možné, že vedoucí reklamačního oddělení takovéto společnosti nezná platné právní předpisy v oblasti spotřebitelské a reagovat na ostatní nesrovnalosti a nelogičnosti v jejím povedeném vyjádření.
|
Tweet |
V tomto případě argumentace, že lze uznat pouze vadu, která se projeví bezprostředně po nákupu není opodstatněná. Vada se může projevit/vyskytnout do 24 měsíců od zakoupení a nevylučuje to oprávněnost reklamace. I přes to, že nelze reklamovat, co je způsobeno běžným užíváním, tak běžným užíváním nemá vzniknout vada, která by činila výrobek neupotřebitelným. Běžným užíváním je např. přiměřeně užívání ochozelá podrážka. Je pravdou, že vada má být vytčena u prodejce co nejdříve a obuv by již s vzniklou vadou neměla být užívána, aby se vada nezhoršila. To ovšem neznamená, že se tím prodejce může zprostit povinnosti posouzení vady.
Společnost Rock Point a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení.