Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 12.12.2018 nám byla doručena chladnička. V objednávce byl zaškrtnut odvoz starého spotřebiče.
Bylo využito služby Alza Expres právě z tohoto důvodu. Pánové přijeli, novou lednici postavili na místo a měli se k odchodu, načež byli manželkou upozorněni, že mají odvézt starý spotřebič. Manželka si bohužel nevšimla, že spotřebič je opatřen malou nádobkou, ve které zůstaly cca 2dcl vody, která se nepatrně rozlila. Jeden s pánů arogantně prohlásil, že to neodvezou, žena šla vodu okamžitě utřít, ačkoliv měla v tu chvíli na starosti dvě malé děti a prosila je, aby počkali. Začal řetězec lží: 1.Pán slibil manželce, že se pro lednici vrátí 13.12, 2. Pán totéž opakoval mně do telefonu a to několikrát! 3. Zákaznická linka slíbila manželce, že lednici odvezou 13.12, 4. Zákaznická linka tuto skutečnost potvrdila mailem s tím, že bude upřesněn čas. 5. Čas upřesněn nebyl a přišel zamítací mail. Následovalo kolo mých hovorů se zákaznickou linkou, jmenovitě pán Sádovský – slib, pan Červenka – slib, pan operátor Petr – dále se odmítl představit, choval se manipulativně, nadřazeně a poskytl mylnou a zavádějící informaci s tím, že odvoz zajistí a ať mu potvrdím mail,který mi poslal, byla to objednávka odvozu od prvních zamčených dveří, nikoliv z bytu. Následoval pan Neméth se slibem, že celou situaci dořeší i z domova. Dnes opět další operátor zase slib. Pokládám toto jednání Alzy za nevkusné, zavádějící a arogantní. Tímto podávám stížnost na arogantní jednání a lhaní přepravců a arogantní jednání operátora jménem Petr. Hovor proběhl dne 13.12. ve večerních hodinách. Žádám tímto společnost Alza o zjednání nápravy a prozákaznické jednání, které bude spočívat v tom, že Alza odveze starý spotřebič tak , jak bylo ujednáno.
Odvoz starého spotřebiče z bytu, jak bylo ujednáno.
|
Tweet |
Podle zákona o odpadech poslední prodejce elektrozařízení určených k použití v domácnostech dle § 37k odst. 4 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech, je povinen zajistit, aby konečný uživatel měl možnost při nákupu elektrozařízení bezplatně odevzdat ke zpětnému odběru použité elektrozařízení v místě prodeje nebo dodávky nového elektrozařízení. Poplatek si prodejce účtovat nemůže. Posledním prodejcem přitom zákon rozumí právnickou osobu nebo fyzickou osobo oprávněnou k podnikání, která bez ohledu na způsob prodeje, včetně použití prostředků komunikace na dálku (tj. přes e-shop), dodává v rámci své podnikatelské činnosti elektrozařízení konečnému uživateli. Internetový prodejce ledniček je tedy posledním prodejcem, má povinnost bezplatného zpětného odběru a lze ji na něm požadovat.
Účelem této právní úpravy je zajistit snadný zpětný odběr elektrospotřebičů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.