Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 11.12.2018 jsem stornoval objednávku v hodnotě 6 460,-Kč. Po třech dnech jsem průběh zkontroloval na webu a zjistil jsem, že mi byl vystaven dobropis na částku 267,- Kč se splatností 28.12.2018.
Takže pokud se nemýlím, tak zde Alza.cz 2krát pochybyla:
1) částka by měla být vrácena do 25.12.2018 (14 dnů od odstoupení od smlouvy) (v tomto bodě se možná mýlím, nevím zda se počítají svátky a víkendy či nikoli, takže děkuji za případnou opravu)
2) Alza se mě zřejmě pokouší připravit o 6 193,- Kč - nevystavila dobropis na celou částku - budu doufat, že to napraví a vystaví dobropis i na zbylou částku.
+ zajímalo by mě na koho se mám obrátit v případě, že alza nevrátí celou částku nebo nevrátí její část a zda potřebuji právníka či nějakou právní konzultaci, díky.
Vracení celého finančního obnosu do 14ti dnů od odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
V daném případě tedy záleží, zda spotřebiteli bylo zboží dodáno či nikoliv. Pokud ne, počítá se lhůta ode dne odstoupení od smlouvy, přičemž jako první den lhůty se počítá den následující rozhodné události. Vzhledem k tomu, že konec lhůty připadl na den státního svátku, posouvá se konec lhůty na první následující pracovní den, tedy na čtvrtek 27. prosince 2018.
Pokud však zboží spotřebiteli bylo dodáno, může být lhůta posunuta jak bylo uvedeno výše.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.