Počet nahlášených stížností: | 45 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V listopadu jsem si zaplatila u této společnosti měsíční členství v jejich seznamce za 90kč. Platba měla být jednorázová. 11.12. mi byla částka stržena znovu a dokonce dvakrát a 14.12. byla částka stržena znovu. Kontaktovala jsem emailem seznamku a uvědomila jsem banku.
č. účtu 238466046/0300, strženo neoprávněně 270kč
Požaduji odeslání peněz zpět na můj účet.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a o podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo možné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Dle VOP společnosti je uživatel oprávněn smluvní vztah založený smluvními ujednáními kdykoliv i bez uvedení důvodu vypovědět bez výpovědní doby, a to zasláním výpovědi na adresu Poskytovatele. Obdržení výpovědi je Poskytovatel povinen Uživateli bezodkladně potvrdit odesláním oznámení na jeho Emailovou adresu.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Polenská.
Odpovídali jsme Vám již na Váš email na naši seznamku, nicméně i zde cítíme potřebu se vyjádřit k Vaší stížnosti.
Za 90kč jste si nezaplatila měsíční členství. Jde o platbu za týdenní prodloužení Základního členství. Peníze nestrháváme bez souhlasu uživatele. Informace o automatickém prodlužování smlouvy je jednak uvedeno v obchodních podmínkách, se kterými se každý uživatel seznámí a souhlasí s nimi, pak i v nejčastějších dotazech a také v popisu platby.
Na základě Vaší zprávy tímto rušíme automatické platby, vracíme Vám poslední platbu a prodlužujeme Vaše členství, pokud jej budete chtít využít.
S pozdravem
Ventuco s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.