Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás se žádostí o pomoc.
Dne 8/11/2018 jsem zakoupila v prodejně MAX šperky v Olympii Brno hodinky Kenneth Cole za 2 590 kč.
Na ruce jsem je měla asi pětkrát, vždy skryté pod dlouhým rukávem. 10/12 jsem si je chtěla vzít. Ale zjistila jsem, že se od hodinek oddělilo sklíčko (část zůstala v rámečku hodinek - cca 3mm široká, po celém obvodu rámečku). Zbytek - v jednom kuse - vypadl.
11/12 jsem hodinky reklamovala, po cca 24 hodinách mi telefonoval pán, představil se. ale jméno jsem si nezapamatovala, že reklamaci nemohou uznat; že by mi to neuznal nikdo. Že mi někdy spadly, že se hodinky vyrábějí v USA a tam reklamace někoho z ČR nezajímá. Slova si přesně nepamatuji, snažím se zachovat smysl.
Druhý den jsem si hodinky vyzvedla, velmi arogantní mladík mě poučil, že je vidět, že jsem sklo vyštípla (proč bych to dělala?). A že už mi volal jeho kolega. A že si mám klidně stěžovat.
Nejsem si vědoma žádného nárazu. Nejsou to mé první hodinky. Myslím, že hodinky by měly vydržet déle než měsíc. Zvlášť při té ceně.
Ing. Miroslava Pokorná
Hodinky Kenneth Cole KC 15188001
Požaduji vrácení peněz. Nemám už důvěru ani ve značku hodinek, ani v obchod MAX šperky
|
Tweet |
Za vady výrobku odpovídá prodávající. Není rozhodné, kde se hodinky vyrábějí, povinnosti z vadného plnění nese prodávající.
Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitelce důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitelka ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce a trvat na vyřízení reklamace. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.