Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#28946Datovy tarif 10GB + notepad

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 29 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2018, před 6 lety

Radim Pavlicek

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 16.10. byla moje maminka (60let) telefonicky kontaktována operátorem reprezentujícím Vaši společnost (dle smlouvy: 16. 10. 2018 16:51 Jakub Palička, COD01.00026.00001). 18.10 dorazil notepad a smlouva na 10GB tarif. Notepad považovala za dárek věrnému zákazníkovi. Dodnes nebyl rozbalen. ( bohužel nebylo rozbaleno do té doby, než přišla první faktura až pak jsme zjistili, že obsahuje i smlouvu na datový tarif 10GB)
Až při obdržení měsíčního vyúčtování dne 11.11.2018 zjistila, že s ní byla po telefonu také uzavřena smlouva na tarif TARIF 10GB/měsíc po dobu 2 let (telefonní číslo: 420 722 916 258). Podotýkám, že moje maminka, pokud někdy použije data, tak je to v rámci MB měsíčně přes wi-fi připojení doma, což zřejmě z předchozích výpisů zjistítě jednoduše.

Zkoušeli jste obratem tarif zrušit, ale bylo nám pouze sděleno, že 14 denní lhůta již uběhla.(překročeno o zhruba 10 dní). I když tarif nebyl aktivován ani notepad nebyl rozbalen ze strany O2 neproběhla žádná ochota a ani náznak dobré vůle jsem nezaznamenal. Operátor pouze několikrát velice nevybíravě zmínil svéprávnost osoby, která smlouvu o datech uzavřela.

Již jsme 2x žádali (písemně i telefonicky) o odkaz na nahrávku s uzavřením této smlouvy, kde bylo vše řádně vysvětleno, především by jsme rádi slyšeli jak zde bylo zmíněno, že se jedná o 2-letý tarif na datové služby a jeho cenu, kterou za tuto službu bude platit. Pochybuji, že by něco takového odsouhlasila, data nepoužívá v podstatě je PC analfabet. Sděleno bylo, že náslech byl proveden pouze se strany O2 a vše je v pořádku. Pokud tedy nemáte co skrývat a Vaši operátoři jednají korektně nevidím důvod proč by jste nemohli poskytnout odkaz i zákaznikovi, o který tímto opět žádáme.

Celé toto jednání mi připomíná známý document ‘Šmejdi’…. aneb jak prodat staršímu člověku product, který sám neumí používat a nikdy nevyužije. Jsem z tohoto jednání od největšího českého operátora velice zklamán.
Děkuji za odpověď

Radim Pavlíček
(syn, s udělenou plnou mocí ke komunikaci s O2)


Požadované řešení

Především by jsme rádi slyšeli nahrávku s uzavřením smlouvy
Zrušení smlouvy bez polatku za zrušení
Vrácení již strhlých poplatků za 10GBtarif
Notepad vrátíme (nerozbaleno, nepoužito)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2019 17:25, před 6 lety

Pokud byl při nabízení služby sdělen spotřebiteli nepravdivý údaj, nebo je podstatný údaj zamlčen, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Dozorový orgán je oprávněn požadovat po podnikateli, aby ve správním řízení prokázal správnost skutkových tvrzení v souvislosti s obchodní praktikou, jestliže se takový požadavek s ohledem na oprávněné zájmy podnikatele a kteréhokoliv účastníka řízení jeví vzhledem k okolnostem daného případu jako přiměřený. Pokud podnikatel nepředloží požadované důkazy nebo pokud dozorový orgán považuje důkazy předložené za nedostatečné, považují se skutková tvrzení za nesprávná.

Pokud byla spotřebitelka při uzavírání smlouvy uvedena v omyl, mohlo by být právní jednání (uzavření smlouvy) neplatné.

V případě, že se spotřebiteli nepodaří vyřešit spor smírnou cestou, může se obrátit s žádostí o mimosoudní řešení sporu na Český telekomunikační úřad. Více informací k nalezení zde: https://www.ctu.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.1.2019 12:58, před 6 lety

Dobrý den pane Pavlíčku,

děkuji za Váš podnět. Na základě prověření byl prodej služby korektní, kdy byly majitelce sděleny správné informace jak o ceně, tak i o délce závazku. Bohužel Vaší žádost o náslech hovoru nemůžeme vyhovět, jelikož takovou službu nenabízíme.

Aktivace služby proběhla na základě podepsané dodejky u kurýra. Zda zákazník objednanou službu bude využívat a v jakém rozsahu, to O2 nemůže ovlivnit.

V tuto chvíli je Váš podnět opakovaně řešen kolegy z oddělení reklamací a budeme se snažit Vám co nejdříve poskytnout naše vyjádření.

S pozdravem

Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2019 21:15, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.2.2019 22:09, před 6 lety


Radim Pavlicek

Dobrý den dTest,

8.2. po několika emailech z mé strany a určitě 2 hodinách s operátory O2, dále na prodejně O2, kam jsme museli jet osobně zrušit 10GB data službu atd. jsme spor ukončili dohodou. Z mé strany jsem to spíše chtěl mít 'z krku' než dále hledat kde je pravda.

O2 uvedlo několikrát, že na jejich straně chyba není, několik různých operátorů uvedlo, že si vše "naposlechli" a že smlouva byla uzavřena správně. Poskytnout jí zakazníkovi nemusí (pokud správně rozumím, tak poskytnout musí pokud budete věc řešit soudně a soud si to vyžádá).


3 měsíce tak byl tarif placen inkasem z naší strany ( služba nikdy nebyla aktivována ani použita). Ipad jsme vrátit nemohli, protože jsme reklamovali až po +-20ti dnech (zákonnná lhůta je 14 dní) (také nebyl dodnes použit a je stále zabalen).

Operátar dále uvedle, že udělali jedinou chybu a že nabídli službu za 499,- ale pak jí učtovali za 599,- a že to je jediné pochybení z jejich strany a tak nám 3x100,- dali do kreditu (děkuji pěkně) :/)

Závěr:
-4 měsíc již platit nemusíme a služba je zrušena bez penále
-budeme muset doplatit necelé 4 tisíce za iPad, který se vrátit nedá

Dávejte si pozor na každého kdo se Vám něco snaží nabízet/prodat po telefonu, velice málo stačí k odsouhlasení nákupu a následným starostem. Váš soupeř je často silný protihráč a času má více než Vy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.2.2019 11:18, před 6 lety

Dobrý den pane Pavlíčku,

kolegové mě také informovali, že na základě předaného podnětu se s Vámi dohodli na zrušení služby bez sankce, s výpovědní lhůtou a doplacením tabletu.

Je mi líto, pokud Vám situace způsobila komplikace. Na O2 prodejně se může zákazník zařízení vyzkoušet i se blíže seznámit s podmínkami před nákupem. Rovněž jsme připraveni zákazníkům zodpovídat dotazy na sociálních sítích či na zákaznické lince 800 02 02 02.

V tuto chvíli tedy považuji situaci za vyřešenou.

S pozdravem

Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2019 21:15, před 6 lety

Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2019 09:14, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.