Společnost


noblesse s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#28947Vrácení zboží ve lhůtě 14 dní koupené přes internet

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2018, před 6 lety

KAteřina Straková

Znění stížnosti

Dobrý den, koupila jsem parfém 13.12.2018.Zaplatila jsem kurýrovi 7.12. 2018 při dodávce zboží./1500 Kč/
Bohužel, parfém mi nevyhovoval, proto využila svého zákonného práva a odstoupila od uzavřené kupní smlouvy /§ 1829 odst. 1 ve spojení s ust. § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník/.
Zakoupené zboží jsem vrátila na adresu noblesse s. r.o P.O Box 82001 Bratislava.

Mail jsem jim zaslala 10.12 a balíček poslala 10.12.

Balíček se mi vrátil dnes zpět s tím, že je adresát neznámy.

P.S. Parfém je špatná kopie, za cenu originálu


Produkt

fahrenheit parfem - velmi špatná kopie


Požadované řešení

Vrácení peněz na můj účet.670100-2206511016/6210
Včetně poštovného./


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.1.2019 12:50, před 6 lety

Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i matrace.

Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitelka část věci spotřebovala (např. tím, že parfém vyzkoušela), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebitelce zůstává.

Byl-li však zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt ze Slovenska, doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2019 16:55, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.