Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2896Neuznaná reklamace řádného a opravného vyúčtování elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 rok 1 měsíc

Detail stížnosti

Publikováno
12.04.2014, před 11 lety

Petra Popelková

Znění stížnosti

Dne 31.3.2014 byla zákazníkovi doručena řádná faktura za elekřinu za rok 2013 + opravná faktura za rok 2012 v celkové výši 8 500,- Kč. Zákazníkovi bylo sděleno, že díky poruše na sazbovém spínači byl odebírán po celý rok 2013 pouze noční proud. Závada byla prý zjištěna 28.3.2014, ale prý byl zákazník podezřelý již při předchozím opisu v březnu 2013, a sice pro nízkou spotřebu denního proudu. Avšak při opisu v březnu 2013 zákazníka na tuto skutečnost ČEZ neupozornil a nechal tedy zákaznikovi vadný spínač běžet celý rok. Nyní zákazníkovi přeúčtovali celý rok 2012 a 2013 podle průměrné spotřeby za období od 2.4.2010-28.3.2014. Domníváme se, že ČEZ zde pochybil v tom smyslu, že zákazníka na závadu neupozornil již v březnu 2013 (za rok 2012 byl vyúčtován přeplatek elekřiny ve výši 1740,- Kč). Není přece povinností zákazníka, který je většinu dne v zaměstnání, aby kontroloval, kdy mu běží a neběží noční proud. Tímto se poctivý zákazník, který pravidelně platí zálohy dostal nechtěně do problémů. Zaměstnanci ČEZU na pobočce v Hradci Králové zamítli podanou reklamaci vůči řádnému a opravnému vyúčtování a při jakémkoli vyjednávání byli velmi arogantní a vše považovali za uzavřenou věc. Zákazník přece nebude ČEZu kontrolovat jeho zařízení, které má být v pořádku.


Produkt

spotřeba elekřiny


Požadované řešení

Zrušení nedoplatku zaviněného společností ČEZ a uhrazení pouze řádného vyúčtování za rok 2013, bez jakéhokoliv neoprávněného přepočtu z průměru za 3 roky zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2014 10:00, před 11 lety

V případě, že již dle spotřeby vznikly pochybnosti o vadě měřícího zařízení, mělo být ihned přezkoušeno a v případě závady měly být pro výpočet spotřeby užity údaje o spotřebě za předchozí zúčtovací období.
Zároveň, pokud ČEZ zjistil, že měřící zařízení špatně měřilo, musí prokázat od kdy, jinak se to vztahuje pouze na období od poslední kontroly a nemůže nic doúčtovávat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.5.2015 15:58, před 10 lety

Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.