Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 11.9.2018 jsem si v Železářství Jireš zakoupil sekeru Fiskars X-10.Po necelé hodině práce v lese při odvětvování bylo ostří vylámané a zprohýbané.Toto jsem reklamoval dne 19.9.2018 v Železářství Jireš.Byl sepsán Reklamační list,kde je uvedena moje adresa a tel.číslo.O výsledku reklamace jsem se dozvěděl až 31.10.2018 při mé navštěvě prodejny.Sekera měla přebroušené ostří.Na toto jsem reagoval odstoupením od smlouvy a písemnou žádostí o navrácení částky 1190kč na můj účet z důvodu nedodržení a neoznámení výsledku reklamace ač toto zákon prodávajícímu ukládá.Na toto reagoval prodávajicí e-mailem kde mi píše ,že si není vědom žádné chyby ze své strany a že mi žádné peníze vracet nebude,sekeru si prý stále mohu vyzvednout,ale jen do 23.12,2018.Na toto jsem reagoval e-mailem ,kde Železářství Jireš znovu žádám o navrácení peněz a informuji je o jejich povinnosti informovat zákazníka o výsledku reklamace.Od té doby se neděje nic.
Fiskars X-10
Navrácení peněz
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.czjkg
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.