Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
včera mi měla být doručena zásilka č. DR0224317853C o čemž jsem byla průběžna informována aplikací České pošty. Bylo mikomunikováno, že mezi 13-19 hodinou bude učiněn pokus o doručení. S tímto jsem počítala a zásilku jsem čekala.Protože mám opakovanou špatnou zkušenost s doručováním zásilek vaší společností, ke zvonkům jsem dala velkou ceduli, že jsme doma a ať na nás zazvoní. Bohužel to se NESTALO.Přesto jsem následně v 19:58 dostala zprávu, že se zásilku nepodařilo doručit a že je uloženana Poště 516. Ve schránce nebyl žádný lístek o nedoručení, což je běžné, pokud se doručovatel pokouší zásilku doručit. Domnívám se, že se jedná o opakovanou podvodnou praxi doručovatelů Pošty 516, kteří zásilky nedoručují a jen následně hází lístky o nezastižení do schránek. Je to frustrující. Na poště jsou nyní dlouhé fronty, které jsou touto podvodnou praxí ještě mnohanásobně delší. Za doručení Českou poštou jsem zaplatila nemalé peníze a trvám na prošetření této praxe na Poště 516, aby mohly být i na Zbraslavi realizovány kvalitní služby. Musím říct, že v opačném případě jsem využila vaše služby naposledy a budu raději volit alternativní formy doručení přes jiné zprostředkovatele.
Ing. Jitka Morčušová
nedoručování zásilek na poště Praha 516
chci vrátit poštovné za doručení zásilky, které jsem uhradila zasílateli.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman