Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti byl objednán mobilní telefon (přes intenetový obchod - pro-android.cz, platba proběhla předem převodem na účet. Objendávka i přijetí platby byly společností emailem potvrzeny. Jelikož ale společnost nemohla dodat objednané zboží (neměla příslušný model ve vybrané barvě), byla objednávka po dohodě stornována a bylo pochopitelně dohodnuto vrácení peněz. K navrácení peněz však ani přes několikeré výzvy (emailem) a po několika měsících nedošlo. Společnost po poslední výzvě navíc přestala komunikovat, do té doby se vždy snažila uvést různé důvody, proč k navrácení peněz nemohlo dojít (nutnost obrátit se na jinou kontaktní osobu, zánik společnosti, platební neschopnos), ale vždy až po opakované výzvě k navrácení příslušné částky.
Xiaomi Redmi 4x 3/32 GB GLOBAL (černý) + Flip obal
Navrácení příslušné peněžní částky zaplacené předem za nedodané zboží (storno objednávky z důvodu nemožnosti dodání objednaného zboží ze starny společnosti) na bankovní účet zákazníka, jak bylo dohodnuto v emailové komunikaci.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.