Společnost


TERAE BUSINESS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:189
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

47%
53%
Toto skore je založeno na 34 stížnostech.

#28993Nevrácení peněz po stornu objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2018, před 6 lety

Lukáš Vacuška

Znění stížnosti

U společnosti byl objednán mobilní telefon (přes intenetový obchod - pro-android.cz, platba proběhla předem převodem na účet. Objendávka i přijetí platby byly společností emailem potvrzeny. Jelikož ale společnost nemohla dodat objednané zboží (neměla příslušný model ve vybrané barvě), byla objednávka po dohodě stornována a bylo pochopitelně dohodnuto vrácení peněz. K navrácení peněz však ani přes několikeré výzvy (emailem) a po několika měsících nedošlo. Společnost po poslední výzvě navíc přestala komunikovat, do té doby se vždy snažila uvést různé důvody, proč k navrácení peněz nemohlo dojít (nutnost obrátit se na jinou kontaktní osobu, zánik společnosti, platební neschopnos), ale vždy až po opakované výzvě k navrácení příslušné částky.


Produkt

Xiaomi Redmi 4x 3/32 GB GLOBAL (černý) + Flip obal


Požadované řešení

Navrácení příslušné peněžní částky zaplacené předem za nedodané zboží (storno objednávky z důvodu nemožnosti dodání objednaného zboží ze starny společnosti) na bankovní účet zákazníka, jak bylo dohodnuto v emailové komunikaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2018 23:00, před 6 lety

Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2019 09:10, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.