Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Sušička koupená přes internet 13.7.2018 byla při prvním spuštění nefunkční.
S firmou jsme oboustranně bezpochybně domluvili, že si mám sjednat záruční servis, poté firma osloví výrobce, vyjedná u něj návrh na slevu, a já se budu moci DODATEČNĚ rozhodnout, zda přijmout slevu a opravený výrobek si ponechat nebo jej vrátit a nechat si refundovat nákupní cenu.
Po následném servisu mi ovšem firma sdělila, že slevu neposkytnou. Emailem jsem zažádal o vrácení výrobku a refundaci.
Firma 14.12. odpověděla, že "na vaše odstoupení od kupní smlouvy z 15.11. nebudu pozitivně reagovat, neboť na něj není žádný zákonný důvod".
Domnívám se, že k jednání dle prokazatelně domluveného postupu je firma vázaná nejen ze slušnosti, ale i zákonně - je to pravda?
Musím firmě platit náklady na dopravu spotřebiče zpět?
Mohu od firmy žádat pokrytí dalších nákladů spojených s instalací vadného výrobku (400Kč dokladovatelná instalace instalatérem, 300Kč nedokladovatelná odměna řidiči firmy Volák za výnos do patra)?
sušička electrolux edh 3887 gde
návrat spotřebiče a refundace nákupní ceny
|
Tweet |
Ustanovení § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, říká, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Tato lhůta se prodlužuje o jeden rok v případě, že nebyl spotřebitel o tomto právu poučen.
Nic samozřejmě nebrání možnosti si právo na odstoupení určitým způsobem upravit, ustanovení § 2001 občanského zákoníka říká, že od smlouvy lze odstoupit, ujednají-li si to strany (nicméně v souladu s ustanovení § 1812 občanského zákoníku se nepřihlíží k ujednáním, které by práva spotřebitele zkracovala).
Jestliže si v daném případě strany sjednali možnost odstoupení až po sjednání záručního servisu, pak spotřebitel může odstoupit i po uplynutí zákonné lhůty.
Náklady na vrácení zboží při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel, ledaže by ho na tuto povinnost podnikatel předem neupozornil (ustanovení § 1832 odst. 3 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.