Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 21.11. jsem objednala na e-shopu zboží, jedná se o e-shop http://prodeti-eshop.cz/, objednala jsem zde teplákovou soupravu v hodnotě 685 Kč, do dnešního dne, tedy do 18.12. jsem nic neobdržela, pokud volám na telefonní číslo, které je uvedeno na stránkách, ozve se mi, že schránka je plná. Bohužel jsem byla hloupá a uhradila jsem zboží kartou přes internet, což mě mrzí, asi tuto částku už nikdy neuvidím, ale ráda bych, pokud Vy můžete ze své pozice, aby bylo takovýmto podvodníkům udělat přítrž. Nikdo se mnou nekomunikuje i přes několik výzev, bohužel mají nick - prodeti, který jsem si omylem spletla s eshopem prodeti.cz, který je solidní, ale oni mají prodeti-eshop.cz, tím jsem udělala tuto chybu. Sama nakupuji na internetu velmi často, nikdy jsem neměla problém, vždy vše proběhlo v pořádku, tentokrát jsem se napálila. Když zaplatíte, vyběhne Vám, že příjemce je Cheep flight logistics s.r.o. , pokud prověřím obchodní rejstřík, jedná se o firmu z Plzně, dokonce jsem jednatelce napsala i dopis, který jsem zaslala poštou, ale asi to nebude nic platné. Prosím o prověření celé této záležitosti, abych byla tím posledním, který se napálil. A ještě jedna prosba - mohu toto hlásit na policii jako podvod ? V příloze zasílám moji korespondenci s tímto podvodným eshopem
dětská tepláková souprava
chci dodat buď zboží nebo vrátit zpět peníze, přijímám obě řešení
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitelka by měla co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li však více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
Trestní oznámení může spotřebitelka podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.