Počet nahlášených stížností: | 186 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den!
18.listopadu 2018 jsem si ve výše uvedeném e-shopu objednala interaktivní hračku mluvícího křečka za 188,-Kč s dopravou zdarma.E-mailem mi přišlo potvrzení objednávky č.1802016439 a současně bankovní spojení společnosti (č.ú.2601341563/2010) Fio banka.Ihned jsem zboží zaplatila převodem z mého účtu,což mám jak na výpisu z účtu,tak potvrzeno e-mailem z České spořitelny.
Věděla jsem,že dodací lhůta je 20-25 dní,ale když se neozývali na mou žádost,aby potvrdili došlou platbu,snažila jsem se je kontaktovat jak e-mailem,tak na uváděném čísle telefonu.Na moje e-maily poslali několik stejných e-mailů,že můj dotaz předávají účetnímu oddělení a ti se mi ozvou do 3 dnů.Tím to vždy skončilo,nikdy se neozvali.A na telefonu č.+420 373547690 mají celou dobu nahranou zprávu:schránka je plná,zavolejte později.Poslední e-mail jsem jim odeslala asi 13.12.2018,kde jsem žádala o vrácení peněz zpět na můj účet.
Vím že se nejedná o velkou částku,ale hlavně chci upozornit ostatní zákazníky,kteří si u této společnosti chtějí nakoupit,aby nenaletěli.Jsem v důchodu,vdova a chodím o berlích,proto využívám služeb e-shopu.Teď musím znovu otevřít peněženku a zakoupit jinou hračku.
Prosím o přešetření mé stížnosti. S pozdravem Kušková Anna
Objednaná a zaplacená hračka "Mluvící křeček" dle obj.č.1802016439
Dodání zaplaceného zboží,nebo vrácení peněz na můj účet, případně nějaké sankce vůči nepoctivým obchodníkům a upozornění na jejich praktiky v časopise ČOI.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.