Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Na eshopu Datartu jsem dne 12.12. zakoupil elektroniku . Při výběru položek mylně informovali na eshopu o datumu dodání k zákazníkovi (19.12.), což jsem zjistil až po zaplacení a informacích , které jsem obdržel emailem (19.12.bude u nich teprve možná naskladněno). Objednávku jsem po tel konzultaci zrušil a paní mě informovala , že peníze vrátí zpět . Bohužel info , že je nějaká zákonná lhůta 14dní neproběhla. V pondělí ráno 17.12. po dotazu na oddělení pro zákazníky , že nemám své peníze zpět , mě bylo sděleno , že situaci prověří na účetní oddělení a zavolají zpět ( smůla nestalo se tak ) . Prověřoval jsem v pondělí navečer co se děje info zpět - nevíme zaurgujeme ozveme se. V úterý navečer po dalším telefonátu jsem obdržel info , že na to mají ze zákona 14dní a že to se mnnou řešit nebudou. .
Zajímalo by mě co po dobu 14dní dělají s penězi klientů , předpokládám , že mi z toho máme stres a oni výdělěk někde na burzách . Již teď se těším na to jak to bude vypadat po 14 dnech :)
Po těchto zkušenostech Datart nikdy.
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.