Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
objednal jsem si u této firmy zboží 9.11.2018. Přišlo mi potvrzení objednávky
"Objednávka č. 43030461 - Krytoland.cz zaplacena a odeslána
Vážený zákazníku Jiří Mynařík,
máme pro Vás skvělou zprávu!
Vaše platba dorazila! Vaši objednávku jsme předali dodavateli a ten ji ihned odeslal.
Zboží v hodnotě 258 Kč Vám bude doručeno do 14 - 30 dní."
Dnes je 19.12.2018, tak jsem firmě psal, že bych chtěl vrátit peníze v návaznosti, že nedodrželi lhůtu doručení, že si ten vánoční dárek koupím jinde. Ale bylo mi sděleno, že peníze jdou však vrátit až po vypršení maximální dodací lhůty, která je uvedena v obchodních podmínkách a činí 60 dnů.
Tak by mě zajímalo, zda termín doručení na objednávce (14-30 dnů) je bezpředmětný a zákazníka záměrně mystifikuje, protože musím čekat 60 dnů, jestli se zboží náhodou doručí?
Děkuji za odpověď
Kožený kryt na mobil
Požaduji vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel s prodávajícím uzavřeli smlouvu prostředky komunikace na dálku (přes internet), má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nejpozději do 14 dnů od převzetí zboží. Spotřebitel však s odstoupením nemusí čekat až na okamžik doručení zboží a může tak učinit i dříve. V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Prodávající tedy nemůže spotřebiteli v odstoupení od smlouvy bránit a spotřebitel není povinen čekat 60 dnů, jak prodávající uvádí.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.