Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#29077Neoprávněné vymáhání platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.12.2018, před 6 lety

Šárka Macurová

Znění stížnosti

Regstrovala jsem se 30.10.2018 na zkoušku na seznamce www.singles50.cz a vybrala členství 1 měsíc na zkoušku za 149,- (které mi uhradila 3. osoba), s tím, že se rozhodnu, zda členství prodloužím, podle toho, jak seznamka funguje. Bohužel po určité době jsem zjistila, že služba vykazuje znaky podvodu a nekalého jednání v podobě falešně zřízeních profilů a údajů, které mají vytvořit dojem fungující služby. Např. s vybranými kontakty nebyla možná standardní komunikace, fotografie se nezobrazovaly, zprávy psal automat apod. Službu jsem přestala používat. A dne 3.12.2018 ji písemně ukončila, poté co jsem se dozvěděla, že Be2 se snažila ukrást platbu 2247,-Kč z účtu 3. osoby, která původně uhradila 149, za měsíční službu.
Od 3.12. už nabídky na seznámení ze seznamky přestaly chodit, tj. mé ukončení tak prokazatelně zaznamenali. Vůbec se však neozvali až 17.12. dorazila Platbení upomínka, kde vyčíslují již částku 2.527,-Kč s odkazem na své všeobecné obchodní podmínky.
Na to jsem jim poslala své vyjádření s konkretizací porušení jejich povinností a neplatných ujednání v jejich VOP:
1. Prvotně celá smlouva podle všeho ani platbě nevznikla, když její vznik spojujete s registrací (IP adresa pc třetí osoby) příp. platbou (další jiná osoba).
2. I kdybychom připustili vznik smlouvy, tak ta vznikla za podmínek, které kdybych předvídala, tak ji nikdy neuzavřu - tj. porušení § 5a zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, klamavá jednání obchodníka způsobí, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil!
3. S jakoukoli další platbou musí dát spotřebitel výslobný souhlas dle § 1817 Obč.z. - to se nestalo, další porušení!
4. Platební podmínky a VOP jsou zpracovány tak, že je lze přečíst jen s vážnými obtížemi (porušení § 1800 Obč.z.)
5. S VOP musí spotřebitel výslovně souhlasit, musí s nimi být výslovně seznámem s detailním aktivním podpisem - porušení § 1799 Obč.z.
6. VOP obsahují tzv. překvapivá ujednání, která jsou tak vůči druhé smluvní straně neúčinná - viz § 1753 Obch.z. Jedná se zejména o způsob prodloužení smlouvy, platební nároky a jednání obchodníka.
7. Vaše VOP uvádějí ujednání toho, že zákazník se zavazuje, že se vzdává veškerých žalob, nároků na náhradu škody, ztrát apod..... toto je zásadně neplatné ujednání, neboť spotřebitel se nemůže platbě vzdát práv, které mu v budoucnu teprve vzniknou!! Porušení § 2898 Obč.z. - "Nepřihlíží se k ujednání, které předem vylučuje nebo omezuje povinnost k náhradě újmy způsobené člověku na jeho přirozených právech, anebo způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti; nepřihlíží se ani k ujednání, které předem vylučuje nebo omezuje právo slabší strany na náhradu jakékoli újmy. V těchto případech se práva na náhradu nelze ani platně vzdát."
8. U Prodloužení smlouvy ve VOP zmiňujete, že se služba prodlouží o stejné období jako v objednávce a to byl pouze 1 měsíc na zkoušku - Vaše kroky nejsou v souladu s VOP! dle § 1812 odst. 1 "lze-li obsah smlouvy vyložit různými způsoby, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější!
9. V rámci oddílu Výpověď uvádíte zavádějící informaci o tom, že výpověď lez podat přes webový link Vaší společnosti, ale ten neexistuje - opět porušení a neplatné znění VOP, neboť uvádíte záměrně zavádějící informace!
10. V rámci dopisu níže uvádíte, že v případě vymáhání budete informovat třetí subjekty - k tomu Vám dal souhlas kdo? Na základě jakého předpisu můžete toto učinit? Pošlete mi tento souhlas, který jsem Vám takto platně, samostatně, výslovně a informovaně udělila!
11. Poskytněte mi bezodkladně kompletní seznam mých osobních údajů, včetně způsobu jejich zpracovávání, době a účelu zpracování s odkazem na moje právo jako subjektu údajů dle Nařízení Evropského parlamentu a rady EU 2016/679 ze dne 27.4.2016, které platí v celé EU.
12. V rámci této podivné komunikace odkazuji rovněž na ujednání § 1968 a § 1975 Obč.z. tj., že neplatnost smlouvy, není nijak dotčena absencí poskytnutí součinnosti z Vaší strany!
Na základě výše uvedeného žádám o okamžité ukončení jakéhokoli vztahu založeného a evidovaného pod referenčním číslem: CZ-2018-12-17-180355129-KS-CB a vymázání mého profilu dle údajů viz příloha, pro neoprávněný obchodní vztah, podvodné a klamavé praktiky. Jakékoli vyžádování platby by znamenalo bezdůvodné obohacení na vaší straně dle § 2991 a násl. Obč.z.

Zatím čekám na jejich reakci.


Produkt

Podvodná služba vykazující znaky nekalého obchodního jednání


Požadované řešení

Okamžité zrušení jakéhokoli závazku, výmaz všech neoprávněně zpracovávaných osobních údajů a zrušení vymáhání neoprávněné platby


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2018 10:44, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2018 17:21, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.12.2018 18:12, před 6 lety


Šárka Macurová

Dne 20.12. jsem přeposlala stejnou emailovou zprávu s mým vyjádřením k neoprávněnému vymáhání platby a trvání na neplatné smlouvě, která již byla be2 zaslaná, tentokrát na email: michal.hlavacek@be2.com. Ze kterého přišla tato automatická odpověď:
Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Váš e-mail bude předán jednomu z agentů našeho zákaznického servisu a odpověď obdržíte během 5 pracovních dnů.


S přátelským pozdravem,

Váš zákaznický servis

__________________________________
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register : B123206
Managing Director : Laetitia Pateau

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2019 10:10, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.