Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dvakrát se mi nám již stalo, že pošta nedoručila balíček a nechala ho uložený na pobočce, která je cca 0,5 km od adresy doručení.
Záměrně jsem vybrala pro doručení firmy, kde pracuji, aby bylo možné zásilku předat. O jednom balíčku jsem zjistila kde je, podle sledovacího čísla. Přesto jsem pak vydání řešila cca 20 minut, než mi byl vydán. Paní na pobočce tvrdila, že balíček u nich není. Druhý případ se odehrál včera, kdy jsem si uvědomila, že bychom již měla mít zásilku u sebe. Zavolala jsem na poštu a by mi řečeno, že ano, jeden balíček je uložený. Ani jednou nebylo ve schránce avízo o uložení na pobočce.
Pro vydání jsem předkládala občanský průkaz, ale již jsem nepodepisovala převzetí. Jednalo se o balíček ze zahraničí a bylo na něm napsáno, že bude uložený do 2.1.2019. Velmi pochybuji, že by se poté vrátil k odesílateli, protože by náklady byly neúměrně vysoké. Pokud tedy nebudu po svých zásilka "pátrat" každý den, vůbec se nedozvím, že jsou někde uložené.
Chápu, že před Vánoci má pošta zvýšený počet balíků, nicméně je to neopravňuje zadržovat zásilky na pobočkách. Jedná se o malou poštu, kde je vidět, kolik balíků je uloženo fyzicky a málo to není.
doručení zásilky na adresu firmy
Začít doručovat zásilky na požadovanou adresu, příjemce je z 99% k zastižení. Mimořádné případy tvoří výpadky energií apod. jinak pracuje společnost od 6 od 17 hodiny a předání je možné.
|
Tweet |
Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.
Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman