Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jsem ráda, že jsem narazila na tento web a dozvěděla se o dalších podvedených lidech. Rozhodla jsem se napsat dopis po monitorované telefonické rozmluvě s pracovnicí Envony v úterý 2. 10. 2018.
Rodiče by rádi vypověděli smlouvy uzavřené s panem Janem Kepertem za Envonu s. r. o. pro Centropol Energy a. s. 29. 1. 2018.
K podpisu smluv došlo omylem, neboť rodiče jsou staří, otec neslyší a maminka, která s panem Kepertem jednala, se domnívala, že plyn a energie zlevňuje její dosavadní dodavatel Comfort Energy.Ani v nejmenším netušili, že se jedná o aukční společnost a dodavatel bude vybrán až někdy. Poněkud mě zaráží, že někteří dodavatelé oslovují právě lidi vysokého věku, neboť mají téměř jistotu, že smlouvu uzavřou, aby alespoň pár korun ušetřili. Potom se diví, že jim začnou chodit požadavky na zaplacení pokut (v případě mých rodičů jde o 9000 Kč) a oni přitom ani nevědí, jak k tomu přišli, když se – jako moji rodiče – v podstatě domnívají, že jde o pouhou slevu a ne změnu dodavatelské společnosti, když slyší v názvu Energy.
Také se podivuji nad plnou mocí, která je podepsaná panem Kepertem, a to v Brně. Můj otec nedojde ani před dům a moje maminka by se také do Brna těžko dostávala. Společnost Envona má sídlo na adrese v Praze 2 a Centropol Energy v Ústí nad Labem. Takže já trochu nerozumím všem těmto papírům, na kterých není originální podpis rodičů. Navíc různé další formuláře dodané rodičům jsou naprosto nesrozumitelné pro zákazníky jejich věku a oni nevědí, co s tím dělat.
Maminka se při doručení pokut psychicky zhroutila a bojí se dalších následků. Vzhledem k tomu, že se od ledna nikdo z této společnosti neozval, netušili, jak mají postupovat.
Já jsem se o tom bohužel dozvěděla až po doručení pokut za maření Přihlášky. Považují asi za správné takovéto jednání se starými lidmi.
Po zaslání dopisu přišly další tři Výzvy k poskytnutí součinnosti a dnes (20. 12.) zároveň s další žádostí o zaplacení pokuty (opět 9000 Kč). Envona na žádný z našich tří dopisů neodpověděla.
Jak ukončit smlouvu,zrušit vymáhání pokut a vrátit již zaplacenou pokutu.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.