Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Gmail si bere z potvrzovacích e-mailů osobní údaje. Jedna se hlavně o letenky, potvrzení z hotelu ale také nákupy třeba v alze. Vytvoří se mi automaticky i událost v kalendáři. Nicméně na stránce https://myaccount.google.com jde zobrazit co google vše “přečetl” u nákupu třeba na alze zde je hodnota nákupu, dodací adresa, jaké zboží proste vše. U letenek jsou zde vlastně taky všechny údaje. Nikde jsem nenašel jak tuto funkci vypnout. Ale nejhorší je dle mého to, že tyto údaje nejdou ani smazat. Nemám tušení o tom že by google někde oznamoval že tohle bude dělat.
Smazat tyto údaje
|
Tweet |
Spol. Google Inc. o sběru těchto dat informuje v následujícím odkazu: https://support.google.com/accounts/answer/7673989?p=reservations&hl=cs&visit_id=636831494852380240-522615833&rd=1&co=GENIE.Platform%3DDesktop&oco=1
Přiložený odkaz obsahuje i návod, jakým způsobem údaje smazat.
Pokud si spotřebitel nepřeje, aby společnost zpracovávala jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 nařízení (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice (dalé "nařízení GDPR").
Společnost je dle uvedeného ustanovení povinna bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají, a to nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 nařízení GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou poštou) o odstranění osobních údajů z databáze společnosti. Adresa české pobočky je Google Czech Republic, s.r.o., Stroupežnického 3191/17, 150 00 Praha-Smíchov.
Pokud by se spotřebitel domníval, že společnost osobní údaje neodstranila nebo jej o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.