Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den,
17.2.2014 jsem reklamovala boty v CCC obuv Plzen Plaza, po vice nez mesici jsem se sla informovat kde nastal problem, ze se mi stale nikdo neozval. Prodavacka rekla, ze mi byl zaslan informacni e-mail kdy byla reklamace vyrizena, proto jsem chtela videt potvrzeni o odeslani. Zjistli jsme, ze e-mail byl zaslan na jinou adresu, nez kterou jsem do protokolu uvedla. Odmitla jsem tedy reklamaci prevzit. Po dlouhe domluve jsem dostala kontakt na klientsky servis obchodu, abych se obratila na ne, nicmene tam mi regionalni manazerka napsala, ze vyrizeni reklamace je napsano na protokolu (je tam samozrejme datum prijeti reklamace a datum vyrizeni, tzn. 30 dnu od prijeti). Odpoved me rozhodne neuspokojila, proto jsem manazerce oponovala, ze me meli v tom pripade informovat, ze se mam zajimat sama, ale prodavacka me upozornila akorat na to, ze mi poslou e-mail, az bude vse vyrizeno. Regionalni manazerka se mnou po tomto e-mailu prestala komunikovat.
Obracim se proto na Vas s zadosti, jak muzu v cele zalezitosti dal postupovat, jestli mam vubec narok na odstoupeni od smlouvy, kdyz nebyla splnena povinnost informovat me o vyrizeni.
Predem velmi dekuji za odpoved, preji hezky den
Bc. Kristyna Heberleinova
Zadam vraceni penez
|
Tweet |
Prodejce nesplnil informační povinnost, která mu vyplývá z ustanovení § 19 odst. 3 zák. č 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Ačkoliv tato povinnost není v ustanovení vyjádřena výslovně, lze ji dovodit logickým výkladem, který byl použit i Nejvyšším soudem v rozsudku ze dne 27. 07. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009. Cituji: "Stanoví-li zákon lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; tím zabrání vzniku nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."
Bohužel se společnost CCC Czech, s.r.o. rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným případným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu.
Případně, pokud došlo k porušení zákona o ochraně spotřebitele, mají možnost podat podnět České obchodní inspekci.
Hodnocení: