Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Na základě naší poptávky u vás na webu jsme byli kontaktováni p. J. K. s nabídkou na zhotovení pergoly. S nabídkou jsme souhlasili a uhradili zálohovou platbu za materiál ve výši 35.278 Kč. Od té doby se p. K. neozval, nevrátil peníze, ani nedodal materiál. Zjistili jsme, že je to podvodník, má 16 exekucí, v minulosti byl i v insolvenci a odsouzen. Podvedených klientů je zdaleka více.
Prosím o vysvětlení, jak je možné, že tento člověk dále získává zakázky díky Vašemu portálu a má tak možnost podvádět další klienty? Přijde mi velmi nemorální s takovýmto člověkem spolupracovat a zprostředkovávat mu práci.
Již jsme Vás v této věci kontaktovali, ale nikdo nám neodpověděl.
Celou věc již řešíme s PČR.
Děkuji za vysvětlení.
Zprostředkování práce
Označení p. K. jako podvodníka na webu aaapoptavky. Případně minimálně zablokování.
|
Tweet |
Společnost AAApoptávka, s.r.o. provozuje platformu, prostřednictvím níž mohou poskytovatelé služeb nabízet své produkty a služby a přes kterou mohou zákazníci služby poptávat.
Tím, že spotřebitel uzavře smlouvu prostřednictvím portálu www.aaapoptavka.cz, vytváří závazek přímo s poskytovatelem služeb, nikoliv se společností AAApoptávka, s.r.o. Portál vystupuje jako zprostředkovatel mezi spotřebitelem a poskytovatelem a dle bodu 14.3 obchodních podmínek (http://www.aaapoptavka.cz/obchodni-podminky.html) neručí za smluvní vztah mezi spotřebitelem a poskytovatelem služby. Veškeré závazky ze smlouvy o díle je tak třeba vymáhat po zhotoviteli díla.
Je však v zájmu dobrého jména společnosti AAApoptávka, s.r.o., aby na svém portálu umožnila inzerovat pouze důvěryhodným zhotovitelům, případně aby problematickým subjektům inzerci znemožnila. V tomto smyslu doplňujeme také § 2452 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Zprostředkovatel nesmí navrhnout zájemci uzavření smlouvy s osobou, o které má důvodnou pochybnost, zda povinnosti ze zprostředkované smlouvy řádně a včas splní, nebo o které vzhledem k okolnostem takovou pochybnost mít měl. Požádá-li o to zájemce, sdělí mu zprostředkovatel údaje potřebné k posouzení důvěryhodnosti osoby, s níž mu uzavření smlouvy navrhuje."
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.