Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dnešního dne t.j. 21.12.2018 kolem 12.30 hod. jsem přijel se svým mot. vozidlem Dácia Duster k čerpací stanici OR Plus s.r.o. Jeneč Karlovarská ul. 368. V době příjezdu mi ve vozidle ukazoval ukazatel cca 1/4 nádrže nafty po ujetí cca 800km od posledního tankování. a průměrná spotřeba dle palubního počítače 5,1l/100km. Zajel jsem ke stojanu č. 6 a začal tankovat. Zajistil jsem pistoli a tankoval. Na ukazateli tankování množství se ukázalo 56,17l. V době tankování se do vozidla mělo vejít něco přes 40 - 43 litrů. Uvedené vozidlo má nádrž dle výrobce na 51 litrů. Po upozornění majitele, že stojan krade mi bylo sděleno že si můžu stěžovat kde chci, proto jsem ihned volal na linku ČOI tel. 222 703 404, kde mi bylo sděleno operátorem když jsem mu vysvětlil situaci, že to není věc ČOI ale Českého metrologického institutu, kam jsem se dovolal, ale nikoho jsem kromě vrátného nesehnal. Ten mi dal telefonní číslo *** na nějakého pracovníka, ale tem mi odpověděl, že se jedná o soukromý telefon. Proto jsem vše fotograficky zadokumentoval, abych na místě nemusel čekat do 27.12.2018.
Vždy tankuji do plné nádrže.
V případě, že bylo vše na místě v pořádku, tak bych chtěl vědět :
1. jak se může do nádrže o objemu 51 litrů vejít 56.17 litrů nafty, i když v době natankování se v nádrži nacházelo cca 8 - 10 litrů nafty.
2. jakým způsobem se může zákazník bránit, když se mu stane uvedená věc a v pracovní době se nikdo nesežene z pracovišť, která mají chránit spotřebitele.
Dle mého názoru zde u čerpací stanice dochází k šizení /okrádání/ spotřebitele, proto si myslím, že by se tímto případem měla ČOI zabývat. Když ne, existuje internet a sdělovací prostředky a některé instituce jsou zbytečné.
Za odpověď předem děkuji.
Šalanda Miroslav
Jak se může do nádrže na 51 l vejít 56.17 litru
Majiteli čerpací stanice se kterým jsem jednal mi sdělil, ať si stěžuji kde chci, že stejně ničeho nedosáhnu, on má na stojany atest a já na svoje auto ne, tak ať zaplatím a hotovo.
|
Tweet |
Pokud podnikatel účtuje vyšší částku, než za skutečně odebrané množství paliva, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, na jeho straně. Rozdíl, mezi zaplacenou cenou a cenou za skutečné odebrané množství je povinen jako bezdůvodné obohacení vydat tomu, na kom se obohatil. Vzor výzvy k vydání bezdůvodného obohacení zor výzvy k vydaní bezdůvodného obohacení je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3510/vyzva-k-vydani-bezduvodneho-obohaceni
Státní metrologický dozor v oblasti měřidel skutečně vykonává Český metrologický institut. Spor o vydání bezdůvodného obohacení však může spotřebitel řešit prostřednictvím mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.