Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.8.2018 jsem s ILLY Servicess, s.r.o. uzavřel, kupní smlouvu na mobilní odpařovací klimatizaci MODEL: PRO I. a zaplatil kupní cenu ve výši 10 000,- Kč. K nákupu došlo na předváděcí akci společnosti v prostorách obchodního centra Tesco Skalka - Praha 10, kde byl stánek umístěn v prostoru před pokladnami. Od této smlouvy dne 8. 8. 2018 platně odstoupil v souladu s § 1829 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb. Občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy došlo ve smyslu § 2004 Občanského zákoníku ke zrušení závazku z uvedené kupní smlouvy od počátku, s čímž je spojena povinnost smluvních stran vrátit si navzájem přijaté plnění. Vzhledem k rozměrům klimatizace jsem rovněž nabídl vlastní odvoz zboží na určenou adresu.
Dne 23.8.2018 jsem písemně urgoval reakci ILLY Services na odstoupení od smlouvy a především na vrácení zboží. Z vyhledávání a sledování poštovních zásilek České pošty jsem získal informaci, že firma přijala moje doporučené dopisy z 8.8. a 23.8.2018 až 30.8.2018. V písemné urgenci z 5.9.2018 jsem zopakoval své požadavky na vrácení zboží. Navíc jsem nabyl přesvědčení, že moje nabídka na přepravu zboží na adresu Vojenova 2481/7,180 00 Praha 8 je zřejmě bezpředmětná, protože na této adrese jsem při osobní návštěvě vaši firmu vůbec nenalezl (novostavba dosud nezabydleného bytového domu).
Aby má snaha vrátit zboží byla plně prokazatelná, jsem dne 16.11.2018 zboží odeslal prostřednictvím České pošty na výše uvedenou korespondenční adresu. Zboží bylo (dle dodejky) překvapivě převzato. 13.12.2018. Zboží však bylo převzato pouhé dva dny po vypršení termínu „Mimosoudního řešení spotřebitelského sporu“ stanoveného ČOI (ADR) na 11.12.2018.
Považuji za důležité upozornit, že jsem se samozřejmě obrátil na Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace, z.s.(SOS) a na ČOI (ADR). Oběma organizacemi byl ILLY Servises vyzván k stanovisku mého požadavku na ukončení smlouvy bez udání důvodů. Stanovisko podnikatele vylo v obou případech negativní. Z výše uvedeného vyplývá, že na mimo soudní řešení sporu rovněž nereagoval.
16.12.2018 jsem podnikateli odeslal předsoudní výzvu ke splnění povinnosti dle §142a OSŘ s očekávanou reakcí do 15.1.2019. Jsem připraven pokračovat žalobou.
mobilní odpařovací klimatizaci MODEL: PRO I., ILLY Services s.r.o. Vojenova 2481/7, 180 00 Praha 8, tel. 773608576
Uznání práva na odstoupení od smlouvy bez udání důvodů a vrácení peněz
|
Tweet |
Odstoupil-li spotřebitel od kupní smlouvy, společnost je povinná vrátit mu zaplacené peněžní prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů od odstoupení, případně od vrácení zboží, které je spotřebitel povinen vrátit do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti ve stanovené lhůtě se společnost ocitá v prodlení a spotřebitel může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení vlády č. 351/2013 Sb. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení uschoval.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a občanského soudního řádu a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Pokud společnost neplní svou povinnost a smírné řešení sporu odmítá, je vhodným krokem podání žaloby soudu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.