Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Dne 10.7.2013 jsem v Českých Budějovicích, ul. Lannova tř. 41/63 na pobočce prodejny Mobil pohotovost společnosti Mobilnet S.R.O. zakoupil zánovní dotykový mobilní telefon zn. Sony Xperia P LT22i se záruční lhůtou od prodejce na 24 měsíců.
Na začátku listopadu se telefon začal zasekávat a zamrzat, proto jsem šel do výše uvedené pobočky telefon reklamovat dne 4. 11. 2013 s tím, že telefon při delší nečinnosti a následném odemknutí nereaguje na dotyk, toto se také projevuje pokaždé v chladném počasí od cca 5 0C do minusových hodnot. V reklamačním protokolu sem žádal o opravu. Telefon se vrátil ze servisu dne 14.11.2013 s tím, že telefon nevykazuje žádnou výrobní vadu - závada se neprojevila a u telefonu bylo obnoveno tovární nastavení. Telefon asi týden pracoval normálně a poté se začala objevovat stejná závada čím dal častěji jako před první reklamací. Proto jsem se rozhodl zavolat do Sony autorizovaného servisu Arvato BERTELSMANN, kde jsem uvedl, jak se telefon chová, tak jak sem uváděl do reklamačního protokolu. Dále jsem se zeptal proč bylo obnoveno tovární nastavení telefonu, když je telefon bez závady a na to mi odpovězeno, že obnovení továrního nastavení je běžný postup a provádí se při každé reklamaci. V tomto servisu mi také bylo sděleno, že mám telefon dát znova reklamovat. Tak jsem šel telefon podruhé reklamovat dne 4.2.2014 se stejnou závadou. Tato reklamace byla vyřízena dne 19.2.2014, která byla uznána a telefon byl opraven výměnou dotykové plochy a obnovou továrního nastavení. I po této opravě se u telefonu objevila ta samá závada, která přetrvávala. Následně jsem opět volal do servisu Arvato, tam jsem se už nemohl dovolat, tak jsem šel po třetí reklamovat telefon do výše uvedené pobočky dne 10.3.2014 se stejnou závadou. Tato reklamace byla vyřízena dne 20. 3 2014 obnovou továrního nastavení s tím, že telefon nevykazoval žádnou výrobní vadu - závada se neprojevila. Následný den 21.3.2014 se u telefonu opakovaně projevovala stejná závada, tak jsem pořídil videozáznam závady, který jsem uložil na DVD a tentýž den jsem šel po čtvrté reklamovat telefon s požadavkem na odstoupení od kupní smlouvy, přičemž mi bylo řečeno na pobočce Mobil pohotovosti, že telefon musí poslat do autorizovaného servisu na posouzení jestli vykazuje nějakou závadu, proto byl telefon opět odeslán do servisu Arvato i s videozáznamem o závadě. Telefon se vrátil ze servisu dne 8.4.2014 opět s obnovením továrního nastavení s tím, že telefon nevykazuje žádnou výrobní vadu - závada se v průběhu testování neprojevila a s tiskopisem, který byl sepsán společností Mobilnet S.R.O v němž je psáno, že nelze žádosti o odstoupení od kupní smlouvy vyhovět, jelikož nebyli dodrženy zákonem dané podmínky pro řádné odstoupení od kupní smlouvy. Na toto jsem reagoval telefonátem do společnosti Mobilnet S.R.O.,ul. U Nového Suchdola 140/32, Praha 6, 160 00, kde mi bylo sděleno, že skutečně nemám nárok na odstoupení od kupní smlouvy a když jsem se zmínil o videozáznamu závady, tak mi bylo řečeno, že na nějaký videozáznam nikdo koukat nemusí, nejdůležitější je výsledek testu telefonu z autorizovaného servisu.
Děkuji za pomoc
Mobilní telefon Sony Xperia P LT22i Red, výrobní číslo: 353722057171078
Požaduji vrácení peněz z důvodu špatné komunikace s prodejcem.
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy lze v případě, že se na výrobku vyskytne třetí stejná závada po opravě - tedy po dvou uznaných reklamacích, přičemž musí být i uznána reklamace třetí, kde je jako způsob vyřízení žádáno odstoupení od smlouvy. Prodejce by se měl vyjádřit k projevu vady na videozáznamu, ale pokud tak neučiní, bude třeba oslovit soudního znalce, který by výrobek posoudil a určil, zda se jedná o vadu či ne. V případě, že by byl znalecký posudek ve prospěch kupujícího, má nárok nejen na řádné vyřízení reklamace, ale i na proplacení nákladů spojených se znaleckým posudkem.
Společnost MOBILNET s.r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V soudním řízení by měl být spotřebitel schopný prokázat existenci závady v době uplatnění reklamace např. prostřednictvím výše zmíněného znaleckého posudku.