Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Letos jsem přecházel k jiné společnosti a po nějaké době mě telefonicky kontaktovala paní, že nemám podepsané nějaké přestupní doklady. Protože jsem předpokládal, že se jedná o firmu, se kterou jsem uzavřel smlouvu, a paní se představila jménem společnosti, jsem souhlasil s návštěvou zástupců firmy,kteří mi doručí smlouvu k dodatečnému podepsání. Pánové dorazili, "smlouvu" jsem podepsal a po nějaké době mě kontaktovala aukční firma, že jsem vyhrál dražbu.Samozřejmě jsem okamžitě kontaktoval svou firmu a nikdo ničem nevěděl. Proto jsem okamžitě zablokoval další manipulace. Nevím, jak je možné, že se mohl někdo dovědět, že přecházím, ale beru to jako svou vlastní blbost, která mě příjde cca. na 3 500 tisíce korun. Chci varovat všechny, ať si dají pozor na tyhle aukční společnosti. Muzikář
Prozkoumat aktivity této společnosti.
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Společnost nás dodatečně kontaktovala s tím, že chce na stížnost reagovat. Stížnost proto znovu otevíráme a poskytujeme společnosti prostor k vyjádření.
Dobrý den,
ze strany pana Muzikáře jsou toto zcela mylné informace. Pravdou je, že pana Muzikáře opravdu kontaktovala naše telefonní operátorka, ale představila se, stejně jako obchodní zástupce, jménem naší společnosti. Logicky, není možné, aby naše aukční společnost měla informace, kdo je stávajícím dodavatelem našeho potencionálního zákazníka a jaké tam probíhají interní procesy. Tyto informace obchodní zástupce získává až na schůzce. Zákazníkovi je vše řádně vysvětleno, v případě zájmu podepisuje smlouvu s naší společnosti, kde na této přihlášce figuruje pouze naše společnost, nikoliv společnost jiná. Zákazníkovi je zanechána kopie této smlouvy, kde si může ještě jednou potřebné informace pročíst a popřípadě využít zákonné lhůty pro odstoupení.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.