Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes, 21.12.2018 nám pošta hodila do schránky zásilku na jméno moji mamky od Mylando nějaký Happy Box ve kterém se nachází řetízek a náramek Scarlet Jewellery. Požadují uhradit 149 kč do 11.1.2019 s tím, že další zásilku pošlou 11.1.2019. Nic jsme nikde ale neobjednávali ani nevyplňovali. Uvádí pouze webové stránky www.mylano.ch, zákaznický servis 227 191 219 a adresu PO Box 18, 120 00 Praha 2.
Četla jsem již pár příspěvků, takže se chci zeptat, zda na tuto adresu je potřeba zaslat nějakou výpověď o zasílání jejich zásilek a nepoužívání osobních údajů a bude to stačit k tomu, aby už nic nezasílali ani po nás nevymáhali. A také jestli je nutno zaplatit zásilku, která nám byla vhozena do schránky a doručena?
Děkuji za odpověď.
"Stříbrný" řetízek a náramek Scarlet Jewellery se znakem nekonečna
Nejlépe vypovědět smlouvu a už nedostávat žádné jejich zásilky, které si nikdo neobjednal. Zároveň předejít zaslání další zásilky a vymáhání dalších peněz.
|
Tweet |
Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej zboží rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko. Společnost Mylando AG sice uvádí následující adresu: Mylando AG, PO Box 66, 1620 AB Hoorn, Nizozemsko, ovšem požadavek po spotřebitelích, aby doručovali do ciziny, je nepřiměřený. Odstoupení od smlouvy (popřípadě výpověď smlouvy) může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Mylando AG / Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Pokud však spotřebitel souhlasil při telefonickém hovoru se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností dle obchodních podmínek smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží. Když balíček přijde, je třeba jej převzít, rozbalit, vyndat z něj faktury a zboží samotné nerozbalené zaslat zpátky společně s odstoupením od kupní smlouvy. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení.
Pokud by již uplynula zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy pak lze smluvní vztah zrušit výpovědí, tj. jejím zrušením od doručení výpovědi adresátovi. Do doby odeslání výpovědi je spotřebitel oprávněn si všechny balíčky nechat a zároveň povinen je uhradit.
Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.