Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý večer,
obracím se na Vás s prosbou o pomoc.Dne 20.1.2014 jsem, s společností XXXLutz uzavřela kupní smlouvu PRUZAR na koupi sedací soupravy 7420 - Exclusiv.. Již při uzavírání kupní smlouvy jsme spolu s manželem kladli důraz na to aby tato sedačka, provedená v kůži byla totožná si vystavovanou sedací soupravou v prodejně, která byla v provedení textil. V dobré víře, že tedy podepisuji kupní smlouvu na totožnou sedačku, ale v provedení kůže jsem kupní smlouvu podepsala. Dne 15.3.2014 jsem sedací soupravu doplatila a odvezla domů. Při vybalení tohoto zboží jsme s hrůzou zjistila, že sedačka není ze zadní strany potažena kůží, což mě velice překvapilo, protože jsme s manželem předpokládali, že jsme si objednávali sedačku s potahem i vzadu, protože chceme sedačku využívat v prostoru. Dne 16.3.2014 jsme se rozjeli do prodejny XXXLutz ať je nám to vysvětleno, bylo nám řečeno, že v popisu nemáme ,že chceme i zezadu potah. Ovšem my jsme nebyli upozorněni, že sedačka se vyrábí bez zadního potahu a že jinak je to za příplatek, stále opakuji, že jsme chtěli totožnou sedačku, kterou vystavovali v prodejně a byla v textilu, potažená látkou i zezadu. Jak má zákazník vědět, že v kůži to není totožné? Navíc kupní smlouva je nepřehledná, zkratky a čísla nic zákazníkovi neříkají. Domívám se, že dle občanského zákoníku má být smlouva srozumitelná pro obě strany. Další vada i této sedací soupravy je nekvalitní potažení křesla, který má křivý šev.(rozdíl je cca 2 cm), a tak jsme podali písemně reklamaci a v příloze zaslali fotografii křesla. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem jsme prodejce pís.požádali ve smyslu obchodní podmínek bod 9 o odstranění těchto vad.
Kupní smlouva PRUZAR Sedací souprava 7420 - EXKLUSIV č. 2527004664
XXXLutz reagoval emailem, že reklamaci neuznává, ale že v rámci dobrých vztshů nám nabízí 5 tis. poukázku na zboží z jejich prodejny. a já jim opět emialem napsala: Dobrý večer,
reaguji na náš dnešní rozhovor. Již několikrát jsem se zmiňovala, že tato sedací souprava není pro nás vůbec vhodná, protože ji potřebujeme umístit do prostoru, takže pro nás by bylo nejpřijatelnější vrácení tohoto výrobku zpět výrobci a navrácení peněz nebo dodatečné potažení zadní části. Co se týče nekvalitního provedení křesla nesouhlasím s Vaším tvrzením "drobné" nepřesnosti. Objednávala jsem sedací soupravu excluziv a tomu její vzhled neodpovídá. Pořizovací cena této sedačky byla vysoká, zaplatila jsem 75.882,- Kč, Váš návrh na poukaz v hodnotě 5 tis. Kč je neadekvátní vůči této pořizovací ceně a proto ho nemohu přijmout, ledaže by se jeho hodnota zvýšila, tím by ztráta nebyla tak vysoká, protože budu nucena tuto sedačku prodat za nižší cenu cca 60 tis.Kč.
Věřím, že se domluvíme, v opačném případě budu nucena řešit reklamaci jinou cestou.
A najednou jsem dostala doporučený dopis o zamítnutí reklamace.
|
Tweet |
Při určení jakosti nebo provedení podle smluveného vzorku nebo předlohy musí věc jakostí nebo provedením odpovídat vzorku nebo předloze. Liší-li se jakost nebo provedení určené ve smlouvě a vzorek nebo předloha, rozhoduje smlouva. V této situaci by bylo na spotřebiteli, aby prokázal, že jeho projev vůle směřoval k objednávce totožného provedení sedací soupravy s výjimkou potahu. Dále zde bude hrát roli i kritérium obvyklosti.
Co se týká reklamace švů, domníváme se, že prodejce pouze formálně reklamaci neuznal, ale z projevu vůle je patrné, že si nějakou chybu uvědomuje. Dle ustanovení § 555 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy. Pokud by chtěl prodejce reklamaci zamítnout, leží důkazní břemeno v tuto dobu na něm. Měl by prokázat, že věc v době převzetí neměla vady, jinak za ně odpovídá.
Společnost XXXLutz CZ s.r.o. byla o podadné stížnosti informována. Doposud však nevyužila možnosti reakce na tuto stížnost. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.
Případné spory mohou být řešeny pouze v soudním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati. V tomto případě je nutné, aby spotřebitel byl schopný prokázat existenci vady k datu uplatnění reklamace.