Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Když jsem dne 9.11.2012, prodlužoval účastnickou smlouvu, bylo to díky mimořádné nabídce, která mi byla učiněna. Jednalo se o slevu ve výši 50% a 300 minut navíc k tarifu Neon S. Pak jsem o rok později ve vyúčtování nalezl informaci o končící slevě, a tak jsem se dotázal na důvod. Odpovědí bylo, že se jedná o technickou chybu, a dostalo se mi ujištění, že poskytované výhody i nadále zůstanou v platnosti po celou dobu, na kterou byly dohodnuty. Další zvrat nastal v okamžiku, kdy jsem obdržel informaci o nuceném přechodu na Free tarif, což jsem odmítl, protože mi k němu nebyly poskytnuty výše uvedené výhody. Věc jsem tedy opět reklamoval a dozvěděl se, že je to dle článku 17.5 Všeobecných podmínek O2 v naprostém pořádku. Chápu sice, že mi můžete změnit tarif v souvislosti s tím, že jej nadále nemáte v nabídce, nechápu však, z jakého důvodu mi byly upřeny výhody, na nichž jsme se oboustranně při podpisu smlouvy dohodli. Cítím se jednáním společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. poškozen, a žádám vysvětlení, proč má účastník platit za porušení smluvních podmínek sankce, ale poskytovatel může smlouvu porušovat zcela beztrestně.
Tarif Neon S
Vysvětlení, omluva a finanční kompenzace způsobené ztráty.
|
Tweet |
V případě, že jsou ze strany poskytovatele služeb elektronických komunikací měněny podmínky smlouvy, je zákazník oprávněn dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích bez sankcí smlouvu ukončit ke dni účinnosti této změny.
Hezký den,
vámi uvedené číslo je vedeno pod společnosti Bonerix, kde jsou nastaveny specifické podmínky, byla-li vám doručena informace o nutnosti změny tarifu, pak je zapotřebí se obrátit přímo na tuto společnost a to prostřednictvím emailu zaslaného na info@bonerix.cz anebo zavoláním na linku 380 900 380.
Jde-li však o jiné číslo, požádám o jeho doplnění, ráda se na možnosti vašich služeb podívám. Je pravdou, že skutečně dochází k uzavření starých tarifů a je nutné si zvolit některý tarif z aktuální nabídky, k těmto tarifům však není možné využít původní akční nabídky a extra volné minuty. Pokud byste si žádný tarif nevybral, máte také možnost od smlouvy odstoupit a to bez sankcí.
S pozdravem
Renáta Drastichová | O2 CZ
GURU pro Social Media
Vůbec nechápu, proč do této záležitosti zatahujete společnost Bonerix, o které jsem se ve své stížnosti vůbec nezmiňoval. Uvedl jsem telefonní číslo 722948463, ke kterému se vztahuje smlouva se společností Teléfonica, jejímž předmětem je poskytování hlasových služeb, konkrétně tarifu Neon S se slevou ve výši 50% a 300 minutami navíc. Pokud nejste schopni tuto smlouvu dohledat, rád Vám poskytnu svou. Stejně tak mohu doložit i dopis, který jsem obdržel od společenosti Teléfonica na základě reklamace, ve kterém je mi garantováno poskytování zmíněných výhod až do konce závazku. I přesto toto ujištění však byla smlouva společností Telefónica jednostranně porušena, přičemž jsem byl donucen číslo přenést, abych se vyhnul placení za tarif, který mi nevyhovoval. Jde mi o to, že jsem se svým podpisem zavázal ke smluvní pokutě ve výši 150 Kč za každý měsíc nedodržení závazku, a připadá mi proto neetické a nefér, že společnost Teléfonica může smluvu porušit bez jakékoliv sankce. Cítím se tímto jednáním společnosti Teléfonica podveden, a žádám o vyjádření stanoviska od kompetentní osoby, kterou podle výše uvedeného vyjádření, zcela jistě není nějaká GURU...
Vážený pane Jergle,
dle detailního prověření si stále stojím za svým tvrzením, že vaše číslo, které jste uvedl, je vedeno pod společnosti Bonerix, jež funguje prostřednictvím naší sítě, avšak jejich služby jsou podmíněny rámcovou dohodou, ze které vyplývají také výhody pro zákazníky. Veškeré záležitosti ohledně služeb vedených pod touto společnosti, je zapotřebí řešit se specialisty na výše uvedených kontaktech.
Abych byla konkrétnější, vámi uvedené číslo je pod touto společnosti vedeno od února letošního roku. Ráda bych také uvedla, že na čísle 722948463 není veden tarif O2 Neon S, avšak speciální cenový program vyplývající z rámcové dohody společnosti Bonerix.
S pozdravem
Renáta Drastichová | O2 CZ
GURU pro Social Media
Vámi použitá metoda ohrané desky na mně nefuguje. Navíc jsem ze svého zaměstnání zvyklý jednat s různě retardovanými jedinci, takže mám i notnou dávku trpělivosti. I přes vaše překvapivé zjištění, že mé telefonní číslo je v současné době vedeno pod Bonerixem, i nadále trvám na tom, že předmětem mé stížnosti je smlouva uzavřená s Teléfonicou. Otázkou zůstává, zda nejste ochotna si mnou uvedené informace ověřit anebo zda toho nejste schopna...
O skutečnosti, že můj tarif Neon S, bude převeden na tarif Start+60, tj. 120 minut za 279 Kč (místo 360 minut za 150 Kč jako doposud), jsem byl informován s předstihem, takže v okamžiku změny, tj. dne 26.2.2014, jsem jej nejprve převedl na tarif Zero, ale jelikož jsem se z diskuzního fóra dozvěděl, že jej máte v úmyslu rovněž rušit, převedl jsem následující den číslo pod Bonerix, kde platím 1 Kč/měsíc za číslo, které již nevyužívám.
Ve stejný den jsem si aktivoval číslo u Vodafonu, kde za 300 minut platím 300 Kč, čímž mi vznikla ztráta ve výši 150 Kč x 9 měsíců, jelikož původní smlouva s Telefónicou byla uzavřena na dobu určitou, a to do 23.11.2014.
Pokud je pro vaši společnost smlouva jednostranným závazkem, který stanoví povinnosti pouze zákazníkům, tak mi toto stanovisko sdělte písemně, ať se mohu se svým požadavkem obrátit na ČTÚ.
Hezký den,
hovořila jsem o aktuálním stavu čísla, jelikož nebylo uvedeno, že se jedná o stav, kdy byla služba vedena na jiného majitele než nyní, a to přímo na vaše jméno.
Jelikož se v případě rušení tarifu O2 Neon S jednalo o jednostrannou změnu z naší strany, bylo možné si vybrat kterýkoliv tarif, který máme v aktuální nabídce, anebo odstoupit od smlouvy bez sankcí. Vzhledem k tomu, že stejný tarif, jako jste využíval v minulosti, v nabídce již nemáme, bylo nutné si zvolit jiný, anebo využít možnosti zrušení služby. Sám uvádíte, že jste si zvolil možnost převést službu na tarif Zero, což by za standardních podmínek nebylo možné, čímž jsme dodrželi nutnost poskytnout vám jako zákazníkovi možnost zvolit si jiný tarif. Pokud byste se rozhodl pro úplné zrušení služby, nebyla by vám účtována smluvní pokuta za předčasné ukončení smlouvy. Rozhodnutí, co dále s číslem podniknete, bylo pouze na vás. Vy jste si zvolil možnost změnit tarif a aktivovat si novou službu u jiného poskytovatele.
S pozdravem
Renáta Drastichová | O2 CZ
GURU pro Social Media
Ta debata s vámi je velice náročná, ale beru to jako výzvu... Hovořit jsem vás zatím neslyšel, ale patrně si vystačite sama se sebou. Všiml jsem si také vašeho problému s porozuměním psanému textu, takže by to pro vás jistě bylo snadnější, já vám ale nic usnadňovat nebudu. Každopádně jsem se o aktuálním stavu čísla mezmiňoval, jelikož jsem to v dané věci nepokládal za podstatné. Stále jsem veden jako uživatel daného čísla, v současné době je však vedeno pod Bonerixem, k čemuž jste již ale svým detailním zjištěním dospěla sama.
Na skutečnost, že mi bude tarif Neon S zrušen, jsem byl opakovaně písemně upozorněn, a tak jsem si ze současné nabídky O2 vybral tarif Start. Operátorkou mi však bylo sděleno, že mi k němu nemůže nastavit stávající slevu ve výši 50% měsíčního poplatku, ani výhodu ve formě 300 minut, a proto jsem postupoval tak, jak jsem to uvedl ve svém předchozím příspěvku. Rozhodnutí, které jsem byl nucen učinit, tedy nebylo projevem mé svobodné vůle, ale byl jsem k němu v podstatě donucen, a to jednostranným porušením smluvního ujednání ze strany společnosti Teléfonica. A o tom je celá má stížnost... Proto se znovu ptám, zda vám připadne normální, že z písemné smlouvy pramení povinnosti pouze pro jednu stranu smluvního vztahu, která se navíc zavazuje k jejímu dodržování pod hrozbou sankce.
Dobrý den,
v dubnu loňského roku jsme uvedli revoluční tarify FREE, které do Česka přinesly výhodné neomezené volání. Již při představení těchto tarifů jsme uváděli, že cílem naší společnosti je mít jednoduchou a přehlednou nabídku výhodných tarifů. Původní tarify jsou tedy postupně migrovány na tarify aktuálně nabízené.
Abychom vybrali vhodný tarif, analyzovali jsme chování každého zákazníka v posledních šesti měsících, a na základě toho navrhujeme zákazníkům nejvhodnější tarif z řady FREE. Každopádně po změně tarifu mohou zákazníci provést změnu na libovolný jiný tarif z řady FREE, a to zcela zdarma. Jak již uvedla kolegyně, k těmto tarifům není možné využít původní akční nabídky a extra volné minuty.
Každého zákazníka, kterého se změna tarifu aktuálně týkala či týká, jsme podrobně informovali na faktuře. Pokud se změnou nesouhlasil, bylo možné do 31 dnů od oznámení na faktuře odstoupit od smlouvy a to zcela bez sankce, čehož jste také využil přechodem na tarif Zero.
Jednostranná změna podmínek z naší strany byla provedena v souladu s platnou legislativou a Všeobecnými podmínkami naší společnosti.
S pozdravem Sandra Čermáková | O2 CZ
GURU pro Social Media
Tak koukám, že kolegyni zjevně došly argumenty, a tak na mně O2 nasadilo svou další BLONDGIRL. Tahle je zjevně buďto specialistkou přes PR anebo si jen oblíbila funkci Ctrl+C - Ctrl+V a někde to "obšlehla"...
Díky za osvětu o mobilní revoluci. Díky důkladné analýze mého chování, mi byl navržen tarif o 86% dražší, který obsahoval o 67% méně volných minut! Bravo O2!!
Nyní by mně zajímaly vaše hlubší znalosti legislativy, kterou se zde oháníte, a rád bych znal konkrétní právní normu, která umožňuje porušovat sjednaná smluvní ujednání. Rovněž bych rád znal váš výklad Všeobecných podmínek, jelikož mi ten soulad nějak unikl...
Dobrý den,
mohu Vás ujistit, že kolegyně Sandra není blondýnka, i když má světlejší barvu vlasů :-) Vyjádření jsme vám již poskytli a k dané záležitosti již nemáme co více říci. Snad jen, právní norma je zákon o elektronických komunikacích. Paragraf a odstavec, který upravuje jednostrannou změnu podmínek, Vám již uváděl dTest výše. Nejsem sice právník, avšak řekl bych, že právní norma nemusí umožňovat porušování smluvních ujednání, neboť platí právní zásada, že co není zákonem zakázáno, je dovoleno. Upravuje-li zákon podmínky při jednostranné změně smluv ze strany poskytovatele, pak je zde i předpoklad, že je jednostranná změna podmínek možná, tudíž není zakázaná.
Ve Všeobecných podmínkách je jednostranná změna podmínek upravena v bodě 9.9.1. Všeobecné podmínky naleznete na našem webu zde: http://bit.ly/1pZWy2G.
Máte-li pocit, že jednání bylo protiprávní, určitě můžete využít jiných prostředků. Vězte, že z naší strany bylo vše v pořádku.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Sice se tváříte, že máte smysl pro humor, já však z vaší odpovědi cítím hlavně silnou dávku arogance. Pokud zde tvrdíte, že si operátor může v podstatě dělat cokoliv se mu zlíbí, a zákazník je pouze v pozici dojné krávy, a má tedy pouze poslušně platit a držet hubu, je to jasný vzkaz zákazníkům, na koho si mají dát při výběru operátora pozor! Zbytek už jsou jen lži a nepřesnosti. Vůbec mi přece nešlo o jednostrannou změnu podmnínek, která je bezesporu možná, ale o jednostranné porušení konkrétního smluvního ujednání, což je přece podstatný rozdíl. Pokud to nejste schopen rozlišit, pak mám vážné pochybnosti o vaší kompetentnosti. O tom ostatně svědčí i ten váš naprosto zcestný odkaz na Všeobecné podmínky, který upravuje Výpověď ze strany zákazníka, což je už opravdu celkem dost "mimo mísu"...
Nechápu proč jsem tedy byl opakovaně telefonicky i písemně ujišťován o zachování výše uvedené retenční nabídky, když to podle vás vůbec nebylo v plánu? Odpovím si sám. Společnosti O2 na dobrém jméně nezáleží, zákazníků má totiž dost, a když o pár naštvaných přijde, tak se vždycky najde dost nových ovcí, které budou ochotné uvěřit jejich lžím...
V tomto případě již pouze doplníme, že náležitosti smlouvy jsou stanoveny v § 63 odst. 1 zákona o elektronických komunikacích. Je pravdou, že je možná změna smluvních podmínek ze strany operátora, který ale musí splnit podmínky uvedené v odst. 6 výše uvedeného ustanovení. Toto ustanovení zákona doslovně zní:
"Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písm. c) až q), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování. Právo ukončit smlouvu podle tohoto ustanovení nevzniká, pokud dojde ke změně smlouvy na základě změny právní úpravy nebo v případě změny smlouvy podle odstavce 5."
Tudíž z výše uvedeného vyplývá, že pokud poskytovatel splnil tyto uvedené požadavky, nedošlo k porušení smlouvy, ale k její jednostranné změně. Zákazník může podat podnět Českému telekomunikačnímu úřadu, který by se postupem společnosti v rámci změny smluvních podmínek zabýval.