Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Pojistil jsem vozidlo prostřednictvím společnosti ePojisteni.cz u pojišťovny ČSOB dne 29.6.2017 .Rok nato dne 3.7.2018 jsem obdržel výpověď ze smlouvy (na což má pojišťovna při ročním výročí bez uvedení důvodu právo) kterou jak jsem se z tohoto dopisu dozvěděl mi vypověděla již před týdnem(!) ke dni 28.6.2018.
Okamžitě jsem proto napsal e-mail (k dispozici) na ePojištění kde jsem jim popsal situaci s tím,že jsem byl o zrušení smlouvy informován týden po zrušení.Požadoval jsem "expresně" vyřídit jiné pojištění u jiné pojišťovny. Protože ePojištění mi neodpovědělo v nejbližším volném termínu jsem 9.7.2018 navštívil pobočku České Pojišťovny kde jsem nechal udělat nové pojištění. Domnívám se tedy,že jsem nic neporušil.
10.12.18 jsem obdržel výzvu k zaplacení 950,- protože od 29.6-8.7.2018 jsem neměl z jejich pohledu pojištěné vozidlo.Pokusil jsem se s ČKP spojit...,ale email nemají a telefon uvedený je nedostupný s informací,že někdy zavolají. Protože pracuji ve firmě kde nesmíme mít telefony je to problém.Nakonec když už se mi povedlo se spojit a vysvětlit situaci,bylo mi řečeno,že já si to mám vyřídit u ČSOB,aby to oni pak zaplatili jim.
Jsem ochoten zaplatit zpětně nepojištěnou dobu přes spornost zda platím za pojištění když v případě havárie v "tu-to dobu" by pojišťovna nic nehradila.
Ale naprosto odmítám platit nějaké další finanční přirážky.
|
Tweet |
Dle § 1 odst. 2 zák. č 168/99 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel.
Dle § 4 odst. 1 citovaného zákona je vlastník tuzemského vozidla/jeho provozovatel povinen zaplatit Kanceláři příspěvek za každý den porušení pojištění odpovědnosti (tj. za období 29.6-8.7.2018). Osoba povinná k zaplacení příspěvku je povinna zaplatit Kanceláři i náklady spojené s mimosoudním uplatněním práva na příspěvek.
Pokud tedy vozidlo v uvedeném období nebylo pojištěno, je vlastník povinen poplatek ČKP zaplatit.
Pokud však spotřebitel nesplnil svou povinnost mít pojištěný vůz, protože byl v dobré víře, že je pojištěn, může požadovat náhradu škody (ve výši zaplacené částky ČKP) po spol. ČSOB, která mu pozdním oznámením ukončení smlouvy tuto škodu způsobila.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.