Společnost


Česká kancelář pojistitelů

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29184"Poplatek do garančního fondu"

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.12.2018, před 6 lety

Luboš Reitinger

Znění stížnosti

Pojistil jsem vozidlo prostřednictvím společnosti ePojisteni.cz u pojišťovny ČSOB dne 29.6.2017 .Rok nato dne 3.7.2018 jsem obdržel výpověď ze smlouvy (na což má pojišťovna při ročním výročí bez uvedení důvodu právo) kterou jak jsem se z tohoto dopisu dozvěděl mi vypověděla již před týdnem(!) ke dni 28.6.2018.
Okamžitě jsem proto napsal e-mail (k dispozici) na ePojištění kde jsem jim popsal situaci s tím,že jsem byl o zrušení smlouvy informován týden po zrušení.Požadoval jsem "expresně" vyřídit jiné pojištění u jiné pojišťovny. Protože ePojištění mi neodpovědělo v nejbližším volném termínu jsem 9.7.2018 navštívil pobočku České Pojišťovny kde jsem nechal udělat nové pojištění. Domnívám se tedy,že jsem nic neporušil.
10.12.18 jsem obdržel výzvu k zaplacení 950,- protože od 29.6-8.7.2018 jsem neměl z jejich pohledu pojištěné vozidlo.Pokusil jsem se s ČKP spojit...,ale email nemají a telefon uvedený je nedostupný s informací,že někdy zavolají. Protože pracuji ve firmě kde nesmíme mít telefony je to problém.Nakonec když už se mi povedlo se spojit a vysvětlit situaci,bylo mi řečeno,že já si to mám vyřídit u ČSOB,aby to oni pak zaplatili jim.


Požadované řešení

Jsem ochoten zaplatit zpětně nepojištěnou dobu přes spornost zda platím za pojištění když v případě havárie v "tu-to dobu" by pojišťovna nic nehradila.
Ale naprosto odmítám platit nějaké další finanční přirážky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2019 14:34, před 6 lety

Dle § 1 odst. 2 zák. č 168/99 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, musí být v případě vozidla zapsaného v registru silničních vozidel povinnost pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona splněna po celou dobu, kdy je vozidlo zapsáno v registru silničních vozidel.

Dle § 4 odst. 1 citovaného zákona je vlastník tuzemského vozidla/jeho provozovatel povinen zaplatit Kanceláři příspěvek za každý den porušení pojištění odpovědnosti (tj. za období 29.6-8.7.2018). Osoba povinná k zaplacení příspěvku je povinna zaplatit Kanceláři i náklady spojené s mimosoudním uplatněním práva na příspěvek.

Pokud tedy vozidlo v uvedeném období nebylo pojištěno, je vlastník povinen poplatek ČKP zaplatit.

Pokud však spotřebitel nesplnil svou povinnost mít pojištěný vůz, protože byl v dobré víře, že je pojištěn, může požadovat náhradu škody (ve výši zaplacené částky ČKP) po spol. ČSOB, která mu pozdním oznámením ukončení smlouvy tuto škodu způsobila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2019 16:23, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.