Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
chtěla jsem koupit rodičům jako dárek vstupenky na Lord of Dance do Brna na 2.3.2019. Vzhledem k tomu, že Ticketportal uváděl tento koncert vyprodaný, zaujala mě nabídka přes Viagogo, kde údajně zbývaly k prodeji 2% z celkového počtu. Cena měla být 1.848 Kč / kus. Chtěla jsem objednat 4ks, celkem tedy necelých 7.400 Kč. Před dokončením objednávky jsem zjistila, že celková částka je přes 10.000Kč. Objednávku jsem chtěla stornovat, ale částka mi byla obratem z účtu odečtena. Vše jsem nahlásila obratem na svoji banku, bohužel částka je již blokovaná, přesto jsem prostřednictvím banky požádala o zrušení blokace, což se předpokládám nestane. Teď čtu recenze ostatních klientů a nestačím se divit. Je nějaká šance dostat celou částku zpět a lístky stornovat (mám strach, že budou falešné) případně získat rozdíl zpět a doufat v jejich pravost? Snažila jsem se na jejich stránkách lístky přeprodat dalšímu zájemci - jak nabízejí, ale na mnou stanovenou cenu 2.500 Kč / kus už se "neproklikám" dál... Samozřejmě jsem se nechala nachytat i na jejich praktiky během výběru lístků typu: posledních 6lístků k prodeji, před vámi je v pořádí 9 zájemců, odpočítávání času k zaplacení, apod. Psychologický tlak.
Vstupenky na Lord od dance, Brno, 2.3.2019
Vrácení celé částky (10.051 Kč) nebo
dodání platných ověřených vstupenek dříve než týden před akcí včetně vrácení nehorázného rozdílu za poplatky (?)
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitelku konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitelka tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.