Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:87
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 9 stížnostech.

#29206Prémiová televize SAMSUNG s nefunkčním ekvalizérem, senzorem osvětlení atd....

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

28 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.12.2018, před 6 lety

Vladimír Janíček

Znění stížnosti

V srpnu 2018 jsme u společnosti HP TRONIC koupili TV Samsung 65NU8002. Počátkem září byla reklamovanána nefunkčnost ekvalizéru (regulace má nulový subjektivní vliv na zvuk), nefunkční senzor okolního osvětlení, automatická regulace zvuku při přepínání kanálů.
Dorazil technik od servisního partnera a konstatoval, že jednotlivé funkce opravdu fungují jen papírově, ale vliv na zvuk ani na podsvětlení nebo hladinu hlasitosti nemají. Patrně chyba ve firmwaru.
Do listopadu (tedy déle než 30 dní) žádná reakce ani vyrozumění o výsledku servisního zásahu nebo informace o ukončení servisního zásahu.
V listopadu opakovaná reklamace na to samé, ovšem opět bez řešení. Bylo nyní nabídnuto, že je nutné TV odvézt do servisu pro podrobnější testování. Trochu nechápu, proč tyto chyby není vhodné řešit přímo v terénu u zákazníka.
Na Samsung jsem odeslal mou žádost o odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nedodržení 30 denní zákonné lhůty pro řešení reklamace a neopravitelné chyby.
Výrobce dokonce tvrdí, že mnou popisované závady jsou marginální vzhledem k funkčnosti TV a že je nelze považovat za klíčové pro funkčnost výrobku a není možno na jejich základě tvrdit, že TV je nefukční nebo vadný.
Již jsem ztratil důvěru ve výrobce, který prodává prémiové televize, u nichž je mnoho funkcí jen na oko, ale v podstatě vůbec nefungují.
Chci své peníze zpět.


Produkt

Samsung UE65NU8002


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2019 15:13, před 6 lety

Za vady prodávaného zboží odpovídá vůči spotřebiteli prodávající (dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Odstoupení od smlouvy musí spotřebitel adresovat společnosti, se kterou kupní smlouvu uzavřel (HP TRONIC), nikoliv výrobci či servisu.

Pokud věc nemá vlastnosti, které prodávající uvádí, jedná se o vadu. Není tedy rozhodné zda je vada zásadní (např televizor nefunguje vůbec), nebo "marginální vzhledem k funkčnosti TV" jak uvádí servis. Vadu zakládá sama skutečnost, že věc nemá ujednané vlastnosti.

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.

Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Odstoupení je však třeba adresovat prodejci, nikoliv výrobci nebo servisu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2019 14:54, před 6 lety

Spotřebitel nám sdělil, že došlo ke smírnému řešení věci. Stížnost na něj proto přeřazujeme, aby ji mohl uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
24.1.2019 14:49, před 6 lety


Vladimír Janíček

Hodnocení:

Komentář: Začal jsem řešit přímo s prodejcem Datart a ten mi nabídl vrácení peněz. Cením si jejich přístupu vzhledem k tomu, že SAMSUNG reagoval tímto způsobem - cituji z emailu:
"Co se týče Vámi reklamovaného jevu, znovu bylo potvrzeno ve spolupráci s technickými specialisty, že po otestování autorizovaným servisním střediskem Samsung je ekvalizér funkční, nicméně hodnoty ekvalizace nejsou uvedeny klasicky v decibelech, ale v poměrových hodnotách.

Očekávané změny zvuku nemusí být proto tak zásadní v porovnání s klasickým ekvalizérem, u kterého se mění hodnoty v řádu decibelů. Jedná se v tomto případě o vlastnost zařízení a nikoliv o vadu či závadu na zařízení."

Sice je patrně úplně jedno, které jednotky na stupnici jsou, ale pokud i technik servisu uzná, že neslyší rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší úrovní ekvalizace, je něco špatně. Ono se totiž dá "emulovat" jakákoliv přídavná funkce. A to, že nakonec je tam jen na oko a nefunguje, to je druhotné.
Takže pokud se vám něco na TV SAMSUNG nelíbí, není to chyba, ale jeho vlastnost :-)

Chtěl bych poděkovat dTestu za tuto službu, sice patrně nevedla přimo k vyvolání diskuse s Datartem, ale ukázala mi případně další postup.
A Datartu díky za zákaznicky přívětivý přístup.