Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
S uvedenou společností jsem podepsal rámcovou smlouvu (formou přihlášky) o účasti ve výběrovém řízení na dodavatele plynu. Od jím vybraného dodavatele plyn řádně odebírám. V domnění, že výběrové řízení je jednorázové, jsem později podepsal smlouvu o dodávce plynu se společností ČEZ, a to ode dne ukončení smlouvy s vybraným dodavatelem (Energy Trading, později se představujícím jménem EPET). Mezitím proběhlo další kolo výběrového řízení společností Simply Energy, v jehož důsledku mi byla prodloužena o dva roky zmíněným dodavatelem (EPET). Když jsem se to dozvěděl začátkem listopadu 2018 (první dopis údajně ze srpna mi nedošel), okamžitě jsem začal jednat s ČEZEM o odložení platnosti mé smlouvy s ním o zmíněné dva roky, a to proto, abych "neučinil kroky, které by mohly znemožnit plnění této (rozuměj se Simply Energy uzavřené) přihlášky" (citace z ní). Jednání s ČEZEM vedlo k mému odstoupení od s ním uzavřené smlouvy.
Od společnosti Simply Energy jsem asi 10. 11. 2018 obdržel sdělení, že jsem "činil kroky, které brání plnění rámcové smlouvy o poskytování služeb -přihláška k výběrovému řízení, kterou máte s naší společností uzavřenou". Současně mi přišel výměr na zaplacení smluvní pokuty ve výši 3 000 Kč. Na mé námitky jsem dostal 17.12. další dopis, který na zaplacení smluvní pokuty trvá.
Jsem přesvědčen, že jsem podmínky smlouvy uzavřené se Simply Energy NEPORUŠIL. Smlouvu s jiným odběratelem (ČEZ) jsem sice podepsal, ale "ZÁROVEŇ JSEM NEUČINIL KROKY, KTERÉ BY MOHLY ZNEMOŽNIT PLNĚNÍ RÁMCOVÉ SMLOUVY" uzavřené se Simply Energy. Smlouva s ČEZEM měla platit až PO SKOČENÍ JEJÍ PLATNOSTI. Proto považuji vyměření smluvní pokuty za neoprávněné a smlouvu se SE za nadále platnou. Mám za to, že není potřebné podepisovat nějaký dodatek k ní, který by vedl k odpuštění pokuty, jak to
navrhuje můj smluvní partner.
K této stížnosti mohu přiložit tyto dokumenty (sdělte jak):
přihláška k výběrovému řízení ze 17.1.1917
dopisy od Simply Energy z8.11. a ze 17.12. 2019
odstoupení od smlouvy s ČEZ z 20.12.2019
Bude-li třeba mohu přeposlat svou mailovou korespondenci s oběma zmíněnými firmami
Protože jsem dotyčnou smlouvu neporušil a protože od vybraného dodavatele plyn řádně odebírám a ještě do roku 2021 odebírat budu, žádám, ABY MNĚ BEZDUVODNĚ VYMĚŘENÁ POKUTA BYLA ZRUŠENA.
Závěrem zdůrazňuji, že nikomu (ani Simply Energy, ani EPETU) nevznikla žádná škoda.
|
Tweet |
V případě, že si společnost nárokuje smluvní pokutu, musí také prokázat, z jakého titulu tak činí. Jeví je se tedy jako vhodné vyzvat společnost ke sdělení informace, v čem spatřuje maření možnosti plnění smlouvy.
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. V daném případě spotřebitel pravděpodobně nebyl dostatečně seznámen se skutečností, že výběrové řízení není jednorázové.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.