Společnost


Auctio Energia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29228Zkušenost s Českou regionální energetikou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 24 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2018, před 6 lety

Ing.Hana Klimešová

Znění stížnosti

V červnu letošního roku mého otce navštívil zástupce společnosti Auctio Energia s tím, že mu srovnají ceny energií. Nechal si předložit vyúčtování od stávajícího dodavatele elektřiny a plynu. Dále je nechal podepsat souhlas s tím, že provedou NEZÁVAZNÉ srovnání energií. Jaké bylo překvapení, když za pár dnů přišel dopis, že novým dodavatelem energií je Česká regionální energetika se kterou Auction Energia podepsala smlouvu, neboť souhlas se srovnáním energií byla plná moc.
Ještě ten den (13. den možnosti odstoupení od smlouvy) jsem přes datovou schránku svého otce - shodou okolností ji vlastní - odeslala odstoupení od smlouvy, které jsem ještě tentýž den odeslala poštou. Pení na infolince, kam jsem hned druhý den volala, mi sdělila, že odstoupení od smlouvy do datové schránky nepřijímají.
Nicméně k přepojení k novému dodavateli došlo, kontaktovala jsem stávajícího dodavatele, který vyřídil připojení zpět. Řádně jsem také uhradila České regionální energetice plyn a elektřinu za těch pár dní, které byl připojen u nich.
Jaké bylo ale moje překvapení, když 20.12.2018 přišla faktura za poplatek za hrubé porušení smlouvy na 22 000 Kč za elektřinu a 22 000 Kč za plyn.
Jak je možné, že odstoupení od smlouvy není možné zaslat přes datovou schránku? a Jak je možné vystavit fakturu za 44 000 Kč, když jsem včas zaslala i odstoupení od smlouvy. Dále ani součástí smlouvy od České regionální energetiky ani Auction Energia nebyl formulář na odstoupení od smlouvy.
S pozdravem
Ing. Hana Bábíková


Požadované řešení

Stornování faktur


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2018 07:46, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Oznámení o odstoupení by mělo mít písemnou formu a být zasláno podnikateli na adresu uvedenou v poučení. Podstatné je, že pro dodržení lhůty pro odstoupení stačí, bylo-li oznámení nejpozději poslední den lhůty odesláno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.1.2019 15:29, před 6 lety

Dobrý den, paní inženýrko,

vzhledem ke skutečnosti, že jste neoznačila konkrétního klienta, vycházeje z Vašeho jména, předpokládám, že se jedná o pana F. Babíka z Ratíškovic, který Smlouvu o zajištění slevy na dodávkách energií podepsal dne 4.7.2018. V reakci na Vaši stížnost níže zodpovídám na dotazy směrující k naší společnosti.

Co se týče služeb společnosti Auctio Energia s.r.o., tyto jsou přímo definovány a jsou součástí v tomto případě Smlouvy o zajištění slevy na dodávkách energií, přičemž se zavazujeme, že zákazníkovi zprostředkujeme následné uzavření Smlouvy o sdružených služeb dodávky elektrické energie a/nebo zemního plynu s dodavatelem energií, který je schopen splnit smluvní kritéria vycházející ze zprostředkovatelské smlouvy. Mimo jiné, také z tohoto důvodu je součástí zprostředkovatelské smlouvy plná moc pro jednání v zastoupení klienta. Nezávazné cenové srovnání by skutečně nebylo potřeba řešit skrze zprostředkovatelskou smlouvu, nýbrž jednoduchým formulářem, který by obsahoval pouze relevantní údaje nezbytné pro takové srovnání a vyžadoval opětovnou komunikaci s klientem. Naše společnost již řeší konkrétní cestu, jak klientovi reálně ponížit platbu za jím odebrané energie.

Co se týče výpovědi učiněné prostřednictvím datové schránky, poštovní datová zpráva je elektronická obdoba doporučeného dopisu, tzn. že výpověď takto učiněná v ochranné lhůtě do 14 dní po podpisu zprostředkovatelské smlouvy je automaticky akceptována. Bohužel na klientské kartě nikde neevidujeme komunikaci ohledně ne/možnosti akceptovat výpověď prostřednictvím datové schránky vedoucí ke konkrétnímu pracovníkovi. V tomto případě tedy nedošlo k odstoupení ani výpovědi, a to v papírové podobě prostřednictvím doporučeného psaní, ani elektronickou cestou formou datové zprávy.

Dále, Vaše překvapení pramení až z ukončení smluvního vztahu s vybraným dodavatelem energií, tj. společností Česká Regionální Energetika a.s., která pravděpodobně vystavila deaktivační poplatek za nestandardní ukončení Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny a/nebo plynu, viz. obchodní podmínky dodavatele. Jde o to, že i v případě dodavatele energií lze bezsankčně odstoupit, přičemž dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je možné odstoupit do 15. dne od zahájení dodávek nového dodavatele a výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Ohledně těchto skutečností nám bohužel není nic známo, vše je dále v komunikaci s dodavatelem Česká Regionální Energetika a.s..

V neposlední řadě v reakci na neexistenci formuláře na odstoupení od smlouvy argumentuji, že automatickou součástí našich formulářů jsou mimo jiné Předsmluvní informace pro zákazníky – Spotřebitele, přičemž v odst. Právo zákazníka odstoupit od smlouvy je součástí Oznámení o odstoupení od smlouvy, společně s Vymezením smluvní dokumentace, Základním vymezením smlouvy, dále Cena a náklady, Doba trvání smlouvy a Poučení o mimosoudním vyřizování stížností se Závěrečným ustanovením. I tento formulář evidujeme podepsaný výše jmenovaným.

Závěrem je nám líto, že řešíte komplikace tohoto druhu, ovšem pan F. Babík měl dostatečný prostor pro seznámení se s obsahem listin předložených mu k podpisu. Abychom takovým nežádoucím situacím zamezili, činíme k tomu nezbytná opatření, včetně tzv. verifikačního hovoru, prostřednictvím kterého ověřuje kvalitu služeb poskytnutých poradcem danému klientovi, jeho spokojenost s poskytnutou službou, jakož i skutečnosti, zda byl klient dostatečně informován, zda poskytnutým informacím porozuměl a zda mu energetický poradce zanechal kopie příslušných dokumentů. Tento hovor se uskutečnil rovněž v případě pana F. Babíka, který pak výslovně potvrdil, že mu byly předmětné listiny zanechány, že byl informován dostatečně a že všem informacím zcela porozuměl. Vše shora uvedené považuji za snadno prokazatelné.

S úctou

Auctio Energia s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.1.2019 16:29, před 6 lety


Ing.Hana Klimešová

Vážený pane, vážená paní,
ano jedná se o zákazníka Františka Bábíka. Jak správě píšete, smlouva o zajištění slevy na dodávkách - není již toto klamavé označení? Zajištění slevy je podle mého názoru smlouva o tom, že zajistíte slevu na dodávku energie, ale nikoliv rovnou podpis smlouvy, to jsem se dozvěděla, až jsem detailně pročetla smlouvu. Bohužel tuto informaci ani moje matka ani otec nedostali, zástupce Vaší společnosti jim neřekl,že by za ně podepsal zrovna smlouvu u předem vybrané České Regionální energetiky.
Smlouva o tom, že přechází k ČRE byla podepsaná dne 18.7.2018 a k nám domů byla doručena 31.7.2018, ten den jsem já osobně přes datovou schránku F. Bábíka zasílala odstoupení od smlouvy - na základě porady z právníkem. Hned druhý den, tj. 1.8.2018 jsem volala na zákaznickou linku ČRE, kde se mi paní vysmála, že přes datovou schránku výpovědi nepřebírají, a vzhledem k tomu, že hovory jsou monitorované, mohou si to ve společnosti ověřit. TAkže jsem ještě ten den běžela na poštu a zaslala PÍSEMNÉ odstoupení od smlouvy. Z mé strany tedy vše včas.
Zjišťovala jsem, zda je Regionální energetika levnější nebo není než stávající dodavatel, ale podle online kalkulaček, které jsou na internetu není. Třeba bych i přemýšlela o tom, že bych k nim přešla, ale to by bylo za seriozního jednání, které spočívá v tom, že uzavře klient smlouvu s ČRE přímo, bez tady nějakých smluv na zajištění slevy s předem vybranou společnosti, kterou klient nezná, ale vy dopředu ano :)
Byla bych ráda, kdybychom vzniklou situaci vyřešili se spokojenosti obou stran. Pro rychlejší komunikaci mě kontaktujte na mobil, zašlu ve zprávě.
Ing. Hana Bábíková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.1.2019 15:00, před 6 lety

Vážená paní inženýrko,

máte pravdu, že rámcová smlouva s označením Smlouva o zajištění slevy na dodávkách energií může mít pro mnohé několik výkladových rovin. Z takového důvodu a vzhledem k maximální transparentnosti se celé toto smluvní ujednání po úpravách změnilo na Smlouvu zajišťující změnu dodavatele. Pokud totiž se myšlení většiny soustředí pouze na označení právního dokumentu, pod který se svobodně a vědomě podepisují, tímto se potenciální problémy eliminují na minimum.

Jak již bylo řečeno, nejen v závislosti na ochraně naší, především pak konečného spotřebitele, uskutečňuje se několik kontrolních opatření, kde se vyzjišťují veškeré skutečnosti související s plnohodnotnou informovaností klienta, včetně možnosti smluvní vztah ukončit, a to nejen v zákonem daných lhůtách.

Dále se zmiňujete ohledně Vašeho zjištění, že produkt vybraného dodavatele nesplňuje očekávání ohledně nižší ceny, viz. ponížení v celkové platbě za energie. Toto jste ovšem zjišťovala prostřednictvím on-line kalkulaček, které prvně nejsou nezávislé, nejedná-li se př. o cenový kalkulátor ERÚ. Dále musíte počítat s faktem, že každý dodavatel nabízí několik produktových řad, které jsou vázány odlišnou cenou v závislosti na rozdílných parametrech. Totiž v případě Vašeho otce se jedná o zcela individuální ceník, který napřímo reagoval na stávající cenu, tudíž není součástí těchto kalkulátorů, kde jsou povětšinou standardní ceníky dodavatele. Zprostředkovaná cena byla poté nižší, než plynoucí ze smluvních parametrů.

V neposlední řadě máme potřebu nesouhlasit s Vaším tvrzením, že dodavatel Česká Regionální Energetika a.s. akvíruje své klienta pouze ve spolupráci s Auctio Energia s.r.o.; jsme pouze jedním z jejich mnoha obchodních kanálů. Dále vzhledem k naší opožděné reakci jsme v komunikaci právě s tímto dodavatelem řešili Váš podnět a v současnosti jsme obdrželi zprávy ohledně zdárného vyřešení vzniklé situace s tím, že Smlouva o sdružených službách dodávky elektřiny a/nebo plynu je ukončena a stejně tak stornován nárok na smluvní sankci v důsledku nestandardního ukončení odběru komodit energií.

Za vzniklou situaci se ještě jednou omlouváme a tímto považujeme celou kauzu za uzavřenou.

S úctou

Auctio Energia s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2019 06:00, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2019 10:45, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.