Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#29236Zamítnutá reklamace - skryté vady

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 22 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2018, před 6 lety

Vladislav Stukalov

Znění stížnosti

Dne 31. 10. 2018 jsem na pražské pobočce AAA Auto na adrese Dopraváků 874/15, Praha - Čimice zakoupil vůz Audi A3 1,9 TDI, rok výroby 2008, SPZ 7AD7086. Vůz měl najeto 160.935 km, kupní cena včetně doplňku a služeb byla 155.999,- Kč. Společně s kupní smlouvou jsem podepsal předávací protokol ve kterém bylo doporučení na výměnu oleje a filtrů, výměnu rozvodů včetně vodní pumpy, kontrolu a doplnění provozních náplní, kontrolu tlumičů a brzd. Zároveň v protokolu byli uvedené následující skutečnosti:
zvýšená spotřeba oleje, spojka - záběr plynulý, převodovka - standardní chod, brzdy - brzdný efekt dobrý, pružiny a tlumiče - snížený účinek, řízení, nápravy, poloosy, hřídele - vůle, chladicí systém - standardní funkce, karoserie - po havárii, po opravě, předchozí opravy laku, poškrábáni. Jako informace o celkovém stavu automobilu bylo v protokolu uvedeno:
"Automobil je OJETY, nejedná se o nový automobil. Není-li níže uvedeno jinak, technický stav automobilu odpovídá míře používání a opotřebení vzhledem ke stáři a nájezdu kilometrů. Jednotlivé součástky podléhající opotřebení se mohou blížit konci své životnosti. S ohledem na své stáří a opotřebení vyžaduje automobil zvýšenou míru údržby a oprav oproti novému vozidlu."
Dne 10. 12. 2018 v autorizovaném servise Audi, kam jsem automobil předal pro provedení druhé části úkonů vycházejících z doporučení AAA Auto Aures Holding a.s., uvedených v předávacím protokolu, byl zjištěn únik oleje mezí převodovkou a motorem. Dne 11. 12. 2018 autorizovaným servisem Audi mi bylo vystaveno potvrzení o zjištěné závadě na voze v následujícím znění:
"Ke dni 10.12.2018 byl identifikován unik motorového oleje z oblasti mezi motorem a převodovkou. Následně byla provedena demontáž převodovky na výše uvedeném vozidle tovární značky Audi s VIN: WAU...6. Po demontáži převodovky byl zjištěna jako pravděpodobná příčina úniku motorového oleje a to: neoriginální olejová vana motoru, jejíž rozměrová nepřesnost či neodborná instalace způsobila tření o setrvačník, který následně způsobil poškození na setrvačníku samém a zároveň poškodil těsnění pod olejovou vanou motoru. Přes poškozené těsnění olejové vany nyní prolíná motorový olej. Náklady na opravu vozidla A3, vycházejí na 55.000,- Kč bez DPH (cena obsahuje jak práci, tak materiál: olejovou vanu + těsnění, setrvačník, spojku, ložisko spojky. vypínací válec, šroubové spoje a těsnění).

Dne 11. 12. 2018 jsem podal reklamaci (ev.č. 434363), ve které jsem žádal vzhledem k vadě o kompenzaci/slevu, čili proplácení nákladů spojených s opravou vozidla dle vyjádření autorizovaného servisu Audi.
Protokol "Potvrzení o zjištěné závadě na voze" jsem předal společně s reklamaci. Fotodokumentaci poškozené olejové vany, poškozeného těsnění, poškozeného setrvačníku a také poškozené spojky jsem zaslal v následujících dnech na email reklamacecz@aaaauto.cz.
Dne 27. 12. 2018 jsem obdržel doporučený dopis se zamítavým stanoviskem AURES Holding a.s. k mé reklamaci ve znění:
"Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za niž prodávající odpovídá, a proto prodávající reklamaci zamítá. Přesto prodávající nabízí kupujícímu jako určitý projev dobré vůle finanční částku ve výši ... Kč. Tato částka může být v případě zájmu zaslána na bankovní účet po doložení faktury za opravu reklamované vady a po podepsání Dohody o narovnání na pobočce AAA Auto Praha Čimice. Uvedená nabídka je platná do 11.1.2019"
Dle výše napsaného je zjevné, že se jedná o skrytou vadu, kterou auto mělo již při převzetí a tato vada neodpovídá míře používání a opotřebení vozidla, vzhledem ke stáři a nájezdu kilometrů, nýbrž tato vada vznikla montáži neoriginální olejové vany a její neodbornou instalaci. Navíc o tom, že na vozidlu je instalována neoriginální olejová vana a o tom, že tato část motoru byla vůbec opravována jsem při prodeji nebyl upozorněn, není to uvedeno ani v předávacím protokolu, který jsem podepsal. Tuto skutečnost jsem nemohl vidět ani při prohlídce vozidla zvednutého na heveru, kterou mi prodávající umožnil, vzhledem k tomu, že olejová vana byla skryta spodní ochranou motorového prostoru vozidla.
Nabízená částka AURES Holding, a.s. neodpovídá ani třetině nákladů na opravu skryté vady vozidla.
Souběžné s touto stížnosti nechám si vypracovat znalecký posudek, který využiji při žádosti o přehodnocení reklamace resp. v předžalobní výzvě společnosti AURES Holding, a.s. Chystám se také podat stížnost u České obchodní inspekce a s mým právníkem již zvažuji další odpovídající kroky.
Není možné, aby si v dnešní době v České republice člověk koupil auto za 156.000,- Kč, aby následně zjistil, že má zásadní skrytou vadu na klíčové součástce, jejíž oprava ho bude stát dalších téměř 70.000,- Kč (což je téměř polovina ceny koupeného vozidla) a aby prodejce odmítl reklamaci této skryté vady...


Produkt

Audi A3 Sportback 1,9 TDI


Požadované řešení

Žádám o uznání mé reklamaci a proplácení nákladu na opravu skryté vady vozidla v plné výši, dle potvrzení o zjištěné závadě autorizovaného servisu Audi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2018 06:54, před 6 lety

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.1.2019 15:38, před 6 lety

Vážený pane Stukalove,
mám informaci, že kolegové minulý týden znovu projednávali Váš případ a budou Vás kontaktovat s nabídkou, pokud tak již mezitím neučinili. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.2.2019 21:27, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2019 09:25, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.