Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#29240Neoprávněně vymáhaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 4 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.12.2018, před 6 lety

Anonymizováno

Znění stížnosti

Dobrý den,
řeším stejný problém jako většina klientů na této stránce.
Dne 27.12.2018 mi přišel email od společnosti Be2 na uhrazení poplatku 4 774 Kč. Dne 27.7.2018 jsem si zaplatil jednorázový poplatek za měsíční Premium členství. Účet nemohu deaktivovat, protože mi byl zablokován z důvodu neuhrazené již výše zmíněné částky pro prodloužení členství na 6 měsíců (členství Premium, které automaticky prodloužili bez mého vědomí a které jsem nevyužíval). Nemám zájem o členství a odmítám zmiňovanou částku zaplatit. Jaké je možné řešení této nepříjemné situace?

Předem děkuji za odpověď a za pomoc.


Požadované řešení

Žádám o zrušení prémiového členství, zrušení uživatelského účtu a zrušení vymáhání neoprávněného poplatku 4 774 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2018 06:25, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2018 18:28, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.12.2018 18:32, před 6 lety


Anonymizováno

Adresát byl kontaktován následující zprávou:

"Dobrý den,
chtěl bych upozornit na porušování, mimo jiné, občanského zákoníku. Jako příklad uvádím následující:

- Smlouva vznikla za podmínek, které kdybych předvídal, tak ji nikdy neuzavřu - tj. porušení § 5a zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, klamavá jednání obchodníka způsobí, že spotřebitel učiní rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.

- S jakoukoli další platbou musí dát spotřebitel výslovný souhlas dle § 1817 Obč.z. - odečtení členského poplatku by bylo porušení.

Na základě výše uvedeného žádám ještě jednou o okamžité ukončení jakéhokoli vztahu založeného a evidovaného pod referenčním číslem: CZ-2018-12-27-176204209-AS-DN a vymazání mého profilu, pro neoprávněný obchodní vztah, podvodné a klamavé praktiky. Jakékoli vyžadování platby by znamenalo bezdůvodné obohacení dle § 2991 a násl. Obč.z.

Odkazuji se rovněž na ujednání § 1968 a § 1975 Obč.z. tj., že neplatnost smlouvy, není nijak dotčena absencí poskytnutí součinnosti z Vaší strany.

Taktéž žádám o zaslání zprávy z Vaší strany, že zrušení proběhlo v pořádku a pohledávka byla stornována."

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2018 07:43, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2019 09:30, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.