Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
Měl bych pro váš případ pro šetření.
Jedna se o běžnou reklamaci ze dne 30.3.2014 z obchodu OKAY s.r.o. Letohradská 1524 Ústí nad Orlici. Při reklamaci jsem byl překvapen ze prodavačka po mne vyžadovala kompletní údaje (jméno,adresa) a později i podpis. Jelikož užívám brýle a na běžnou reklamaci jsem si je nevzal,tak až po příjezdu domu jsem zjistil jak tento obchod dle mého názoru podstrkává tiskopis a vyžaduje veškeré údaje. Se zděšením jsem si přečetl ze jsem svým podpisem dal souhlas – citát (svým podpisem dávám souhlas k zařazení výše uvedených údajů do databáze OKAY s.r.o k jejich využití pro marketingové účely. Svůj souhlas mohu kdykoli písemně
Odvolat.)
Hned jsem zavolal zpět do obchodu a bylo mi sděleno ze není jejich povinnosti mne upozorňovat co podepisuji.
(jednalo se o běžnou reklamaci.)
Mam silný dojem ze tento obchod s pobočkami v cele ČR se chová nepoctivým způsobem a byl bych velmi rad, aby jste to prošetřily. A myslím že na mé straně je i
----------------------NOVÝ OBČANSKÝ ZÁKONÍK PLATNÝ OD 1.1.2014------------ který bych rád ocitoval:
Nový občanský zákoník upravuje obchodní podmínky a také ukládá prodejcům nove informační povinnosti. Je zakázané tak zvaných překvapivých klauzuli. “ Kodex doslova říká ze ustanovení obchodních podmínek, která druhá strana nemohla rozumně očekávat jsou neúčinná“.
Dle mého názoru jde jen o co největší sběr osobních dat k dalšímu využití.
Na závěr bych chtěl poděkovat a rád bych přivítal vaši odpověď.
Děkuji Jaroslav Šolc
Sluchatka špuntová KEB30BLACK
Prosím o odpověd
|
Tweet |
V tomto případě je pravdou, že by prodejce neměl uplatnění reklamace podmiňovat souhlasem ke zpracovávání osobních údajů. Samozřejmě, že řešením je důkladně vše číst a takové ustanovení přeškrtnout nebo podat prodejci vlastní sepis reklamace.
Doporučujeme nyní písemně zaslat společnosti doporučený dopis s žádostí o odstranění osobních údajů z jejich databáze. Pokud by se tak nestalo, má zákazník právo podat podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Vážený pane Šolci,
děkuji za Váš příspěvek. Těší mě, že během telefonického rozhovoru s pracovníkem naší centrály jste si vše vysvětlili ohledně údajů, které jste nám poskytnul k vyřízení Vaší reklamace.
Věřím proto, že i v budoucnu zůstanete naším spokojeným zákazníkem.
Michal Černý
Vedoucí oddělení péče o zákazníky
Dobrý den,po přečtení reakce Okay s.r.o. elektro jsem byl hluboce zklaman jejích odpovědí. Zavádějící je to že citát -během telef.rozhovoru s pracovníkem naší centrály jste si vše vysvětlili ohledně údaju-konec citátu.To se,ale nestalo.Jen jsem byl ujišťován že je vše v pořádku a firma se chová poctivím způsobem.Odpověď ze strany Okay s.r.o. od pana Černý Michal je nic neříkající odpověď a jsem překvapen že vedoucí oddělení péče o zákazníky je vůbec schopen pod takovou odpověď se podepsat.Takže můj zavěr je takový.U tohoto prodejce už si nezakoupím ani tužkovou baterii.
S pozdravem Šolc Jaroslav
Vážený pane Šolci,
děkujeme za Vaši reakci. Rádi bychom tímto způsobem ještě jednou celou záležitost vysvětlili. Potvrzujeme, že jsme se s Vámi telefonicky spojili z důvodu Vaší stížnosti. Vaše osobní údaje, které jsme od Vás získali a byly uvedeny na reklamačním formuláři jsou důležité pro úspěšné vyřízení reklamace a zejména pro Vaše následné informování o vyřízení reklamace. Informace o souhlasu s uplatněním osobních údajů pro další zpracování je na našem reklamačním formuláři uvedena standardně a stejnou velikostí písma jako většina dalších údajů. V žádném případě nepodmiňujeme uplatnění reklamace tímto souhlasem. Samozřejmě má zákazník možnost toto ustanovení přeškrtnout nebo své osobní údaje neuvádět. V následném telefonickém hovoru s našim pracovníkem došlo k vysvětlení záležitosti s zároveň k ujištění, že postupujeme dle platných zákonů České Republiky. Zároveň bylo dohodnuto, že Vaše údaje odstraníme z naší databáze, což se také stalo.
Věřím, že jsme celou záležitost vysvětli.
S přátelským pozdravem,
Michal Černý
Vedoucí oddělení péče o zákazníky
Pane M.Černý unika vám podstata věci i D-test řekl že to tam nemá co dělat.A né řeči že tam potřebuji-celou adresu.Potřebujete jen telefoni číslo tak nemlžte.Jaroslav Šolc
Vážený pane Šolci,
děkujeme za Váš příspěvek. Rádi bychom ještě jednou zopakovali naše stanovisko z předchozí odpovědi. V žádném případě nepodmiňujeme uplatnění reklamace souhlasem s využitím osobních údajů. Zároveň sdělené údaje zákazníkem při reklamačním řízení nijak neověřujeme a v případě, že zákazník nechce své údaje sdělit, tak tuto skutečnost akceptujeme. Naše prodejny jsme na toto téma opětovně upozornili.
Věříme, že jsme celou záležitost vysvětli.
S pozdravem,
Michal Černý
Vedoucí oddělení péče o zákazníky
Stížnost uzavíráme z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.