Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na prodejně dcera požádala o kryt na nový mobil. Prodejce si mobil vzal do ruky, vybral kryt, rozbalil, nasadil na mobil, obal zmačkal a zahodil. Dceři se kryt líbil a tak ho zaplatila. Až doma jsme zjistili, že obal je na jiný typ mobilu a chybí mu vzadu otvor na snímač otisku prstu. Hned druhý den ráno se dcera vrátila do prodejny, aniž by mobil používala, a požádala o výměnu obalu za správný. Obchodník odmítl, že nemůže obal vyměnit, ani vrátit peníze, a následovala spousta výmluv a ukazování fiktivních a vymyšlených známek použití, "tečky" v rohu na tečkovaném obalu atd ... Prostě neseriózní a neprofesionální přístup, arogantní vystupování... domluva nemožná.
Požadován kryt na mobil Xiaomi Redmi 6 .... dodán kryt na Xiaomi Redmi 6A ( chybí otvor na snímač otisku prstu )
Výměna krytu za správný ( na typ telefonu Xiaomi Redmi 6 ) ... popřípadě vrácení částky.
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti jedná se o vadné plnění. Pokud prodávající tvrdil, že kryt je vhodný pro daný telefon, ačkoliv není, plnil vadně.
Kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebiteli vznikne právo od smlouvy odstoupit dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.