Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
dne 25.12.2018 jsem si on-line rezervovala na prodejně O2 v Zábřeze telefon Samsung Galaxy J6 s využitím bonusu 2500 Kč na nový telefon při sjednání nového tarifu do 499 Kč, jak jsem si přečetla na webu O2 Extra výhody. Všechno proběhlo v pořádku, až do té doby, než se dostavil manžel na O2 prodejnu a bylo mu řečeno, že má nárok na bonus pouze 1000 Kč, protože chtěl nový tarif „pouze“ za 249 Kč měsíčně, a že by musel sjednat tarif nad 399 Kč. Tuto informaci jsem na stránkách Extra výhod O2 nikde nenašla.
Vkládám část webové stránky, kterou jsem jako zákazník viděla při on-line rezervaci telefonu Samsung Galaxy J6:
Skladem v eshopu a vybraných prodejnách
Doručení ve středu 2.1.
Vyzvednutí zdarma na prodejně ještě dnes.
Tento telefon můžete mít s vánoční slevou.
Více o akci
Výběr bonusu není závazný. Teprve v prodejně se finálně rozhodnete.
- Při pořízení mobilního tarifu nad 499 Kč -4000 Kč 995 Kč
- Při pořízení mobilního tarifu do 499 Kč -2500 Kč 2 495 Kč
- Extra výhody pro stávající zákazníky -1000 Kč 3 995 Kč
- Bez slevy 4 995 Kč
2 495 Kč 4 995 Kč
2 062 Kč bez DPH
Rezervovat na prodejně
Myslím, že jsem byla uvedena v omyl na webových stránkách a že O2 pochybilo v tom smyslu, že mně jako zákazníkovi poskytlo neúplné nebo spíše nepřesné informace při on line rezervaci mobilního telefonu. Cítím se podvedena i vzhledem k tomu, že jsem dlouhodobým zákazníkem O2 (sim kartu jsem si pořizovala po sametové revoluci v 90. letech společně s novou Nokií) a chápala jsem přechod na nový tarif místo dobíjení kreditu za výraz důvěry k O2 operátorovi a spokojenosti s poskytovanými službami. Situace je pro mě o to složitější a smutnější, že jsem dlouhodobě hospitalizována a že pořízení nového telefonu pro mě znamená finanční zátěž i vzhledem k výši nemocenské, kterou pobírám téměř celý rok 2018. Nový tarif pro mě znamenal možnost být alespoň častěji v telefonickém kontaktu s manželem a svými dospělými syny, kteří už s námi nebydlí ve společné domácnosti, abych zmírnila smutek z odloučení od rodiny způsobené nemocí.
Děkuji
Helena Klenotičová
Telefon Samsung Galaxy J6 a sjednání nového tarifu O2 Free za 249 Kč měsíčně
Věřím, že O2 posoudí celou záležitost, uzná nejasnosti a nepřesnosti na svých webových stránkách a následné poškození svého zákazníka, který při řešení svého problému od operátora na telefonu uslyší, že on za nic nemůže, i když mu vysvětlíte, co vidíte na webových stránkách O2 při on-line rezervaci telefonu. Také věřím v nápravu ve smyslu uznání bonusu 2500 Kč, protože při výběru bonusu nebyla přesně uvedena informace o dolní hranici tarifu do 499 Kč, tedy 399 Kč na zmíněný telefon.
|
Tweet |
Pokud byl při nabízení služby uváděn nepravdivý, nebo neúplný údaj, mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele na úseku komunikací provádí Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.
Dobrý den,
celou záležitost spolu s kolegy prověříme. Brzy se vám ozveme ohledně dalšího postupu.
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
přeposílám mail, kterým O2 stížnost vyřešila:
Cituji: Vážená paní Klenotičová, dovoluji si Vás informovat o výsledku Vašeho podnětu týkajícího se marketingové akce k telefonu Samsung Galaxy J6.
Ověřili jsme, že detailní podmínky marketingové akce jsou dostupné na stránce www.o2.cz u každého zařízení v sekci "Více o akci". Váš podnět nebyl uznán za oprávněný. Podrobnosti Vám byly sděleny telefonicky dne 18. 1. 2019 na telefonním čísle 723 310 927.
S pozdravem
Marcela Šeligová
Specialista pro reklamace
O2 Czech Republic a.s.
V současné době mi O2 na jedné straně vrací přeplatky a na druhé mi vystavuje nové faktrury k zaplacení.
S pozdravem Helena Klenotičová
Pokud byly informace o marketingové akci uvedeny u mobilního telefonu koupeného spotřebitelkou podobně, jako jsou uvedeny teď u mobilních telefonů Huawei, potom dle našeho názoru došlo k uvedení spotřebitelky v omyl, protože informace přímo u nabídky telefonu a stejně tak v rozklikávací nabídce nijak neimplikují, že při volbě tarifu do 499 Kč je nutné vzít v úvahu nějakou dolní hranici tarifu. Tato informace sice je uvedena v podmínkách, avšak podmínky akce, co se týče finančních aspektů, jsou uvedeny přímo u volby zařízení a spotřebitelé tak vycházejí z předpokladu, že žádná další podmínka vztahující se k požadované výši tarifu není. Argument, že podmínky jsou uvedeny v sekci "více o akci" by možná mohl obstát, pokud by z přímo uvedených cenových podmínek vyplývalo, že je ještě nějaké další omezení ohledně výše tarifu, což však není. Spotřebitelce doporučujeme se v takové situaci obrátit na Český telekomunikační úřad.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Zdravím,
děkuji za zprávu.
Ano, podmínky, které vám byly sděleny naším reklamačním oddělením, platí. Veškeré informace týkající se zvýhodnění na mobilní telefony jsou na našem webu: www.o2.cz/osobni/vyhodne-telefony/#d565520
S přáním hezkého dne
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji p. Trčkovi za vyjádření, nicméně je velice obecné a pro mne nesrozumitelné. Znova jsem si prošla v mailu uvedené webové stránky O2 i nynější marketingovou akci na Huawei a musím konstatovat, že jsou pro mne, jako spotřebitele, nepřehledné a tvrdím, že zákazníka uvádí v omyl.
Souhlasím tak s vyjádřením dTestu, které jsem obdržela, a cituji:
"Pokud byly informace o marketingové akci uvedeny u mobilního telefonu koupeného spotřebitelkou podobně, jako jsou uvedeny teď u mobilních telefonů Huawei, potom dle našeho názoru došlo k uvedení spotřebitelky v omyl, protože informace přímo u nabídky telefonu a stejně tak v rozklikávací nabídce nijak neimplikují, že při volbě tarifu do 499 Kč je nutné vzít v úvahu nějakou dolní hranici tarifu. Tato informace sice je uvedena v podmínkách, avšak podmínky akce, co se týče finančních aspektů, jsou uvedeny přímo u volby zařízení a spotřebitelé tak vycházejí z předpokladu, že žádná další podmínka vztahující se k požadované výši tarifu není. Argument, že podmínky jsou uvedeny v sekci "více o akci" by možná mohl obstát, pokud by z přímo uvedených cenových podmínek vyplývalo, že je ještě nějaké další omezení ohledně výše tarifu, což však není."
Zvažuji tedy doporučení dTestu obrátit se na Český telekomunikační úřad.
S pozdravem
Helena Klenotičová
Určitě v tomto případě můžete dále pokračovat dle rady dTestu.
Stížnost je proto zde možné uzavřít.
Přeji vám příjemný den.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Myslím, že vaše odpověď je značně zjednodušená a vyhybavá. Můžete mně, prosím, sdělit, jak bych jako zákaznik měla postupovat ve vaší nynější marketingové akci a kde naleznu udaje o dolni hranici tsrifu, aby mohla být uplatněna daná sleva.
Dovoluji si vas informovat, že jsem zvyklá dotahovat věci dokonce (ročník 1963), a proto nemohu zde stížnost uzavřít.
S přáním pěkného odpoledne
Helena Klenotičová
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Informaci najdete ve dříve zmíněném odkazu (www.o2.cz/osobni/vyhodne-telefony/#d565520) na stránce dole v tabulce s označením "Všechny modely v přehledu - 2 500 Kč - Sjednání nové služby mobilní volání s tarifem O2 DATA 2 GB, O2 DATA 5 GB nebo jiný tarif s paušálem dle ceníku od 399 Kč do 499 Kč vč. DPH měsíčně. Vždy se závazkem plnit základní povinnosti po dobu 24 měsíců."
S pozdravem
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, s vyjádřením O2 nesouhlasím. Rada bych se obratila na Český telekomunikační úřad, ale nevím přesně, jak postupovat v tomto případě. Budu Vám vděčná za Vaši radu.
S pozdravem Helena Klenotičová
V takovém případě spotřebitelce doporučujeme kontaktovat konkrétní odbor ČTÚ. Kontakty jsou k nalezení zde: https://www.ctu.cz/odbory-ctu.
Stížnost opět přeřazujeme na spotřebitelku, aby měla možnost reagovat.
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.