Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Odlet z Egypta v sobotu 24.11. ve 3:00 byl zrušen. Následně v neděli 25.11. byl 2x posunut. Od delegáta jsme dostali informaci o odjezdu z hotelu v 10:50 a odlet letadla měl být ve 14:30. Následně byl odjezd z hotelu posunut na 12:50. Když jsme přijeli na letiště, odlet letadla byl posunut z 16 hod na 19 hod. Přílet byl místo původního místa do Prahy s mezipřistáním v Bratislavě, přesunut do Katowice v Polsku. Odtud byl přistaven autobus a přijezd do Prahy byl až v pondělí 26.11. v 5:45
1. kompenzaci za zrušení letu a následné zpoždění letu dle nařízení EU 261/2004, právo na náhradu ve výši 600 EUR
2. poslední jídlo jsme dostali snídani, 25.11. v 7 hod, poté až občerstvení v letadle 25.11. cca ve 21:00, tudíž jsme během 14 hodin měli nárok na další diety. Následně až do doby příjezdu do Prahy dne 26.11. v 5:45 jsme byli bez jídla a bez pití. Žádám o zaplacení diet dne 25. a 26.11.
5. z důvodu pozdního příjezdu z dovolené místo v sobotu až v pondělí ráno, jsem se nemohla dostavit do práce, požaduji kompenzaci ušelé mzdy
6. Od agentury jsme zakoupili cestovní pojištění. Na dotaz delegáta, zda nám bylo cestovní prodloužení zaplaceno a prodlouženo dle prodloužení délky pobytu jsem nedostala odpověd.
* kompenzaci za zrušení letu a následné zpoždění letu dle nařízení EU 261/2004, právo na náhradu ve výši 600 EUR
* vrácení poplatku zaplaceného za zařízení víza (vízum stálo 650 Kč/osobu, dostali jsme zpět 25 dolarů (kurz ČNB 24Kč/ USD), doplacení 2 dolarů/ 1 vízum)
* poslední jídlo jsme dostali snídani, 25.11. v 7 hod, poté až občerstvení v letadle 25.11. cca ve 21:00, tudíž jsme během 14 hodin měli nárok na další diety. žádám o zaplacení diet dne 25. a 26.11.
* zaplacení náhrady mzdy 2 000 Kč za 26.11., kdy jsem se z důvodu pozdního příjezdu z dovolené, nemohla dostavit do práce
* Od agentury jsme zakoupili cestovní pojištění. Na dotaz delegáta, zda nám bylo cestovní prodloužení zaplaceno a prodlouženo dle prodloužení délky pobytu jsem nedostala odpověd. Žádám o kompenzací 5 000 Kč/ osobu. Jelikož má matka bere pravidelné léky na vysoký krevní tlak, astma a cholesterol, vystavili jste ji ohrožení života, bez patřičně zajištěného prodloužení pojištění v Egyptě a Polsku.
|
Tweet |
Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.
Dle článku 3 tohoto nařízení je nutné, aby daný let začínal na letišti na území členského státu nebo pokud začíná na letišti nacházejícím se na území třetího státu, aby končil na letišti na území členského státu a zároveň byl operován evropskou aerolinkou.
Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitelka také požadovat náhradu škody na majetku a také náhradu újmy za narušení dovolené. Pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.