Společnost


BILLA, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:440
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#29281Nevhodné chování k zákazníkům a nepochopení vrácení běžných lahví od piva.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.12.2018, před 6 lety

jiří Marks

Znění stížnosti

Včera 28.12.2018. v podvečer jsme navštívily prodejnu BILLA FIL.TURNOV,Studentská UL.Já se svým manželem,Já pocházím s Ukrajiny a manžel je Čech.Při vstupu do prodejny už v oddělení zeleniny jsme byli osloveni dvěma (prodavačkami) "My tyto LAHVE ANI Přepravku NEVYKUPUJEME-ale zadejme si otázku proč.Ně.U Lahvomatu v prodejné nevisí řádná naučná cedule, že tyto běžné EU Zn.(ARGUS) lahve z druhěho supermarketu nemůžete vrátit u nás v prodejné.A pokud by to tak nebylo,proč by nebyl automat nastavený tak,aby tyto lahve neodebíral.Po vrácení lahví, přišla/ prodavačka nebo doplnující a řekla paňí M. manželovy, vy jste asi nemocný my tyhle lahve nevykupujeme.A já na to odpovídám dcera tu taky vracela tyto lahve a žadný problěm to nebyl a ona na to odpovídá VY NA Mé ANI NEMLUVTE.ALE Proč.Proto že jsem z Ukrajiny.Paňí M. bouchla svoji rukou do přepravek a odešla do skladu.Po výbéru hotovosti z pokladny jsme si zavolali vedoucí prodejny a začali řešit chování zaméstnance,BILLA,spol,s.r.o.


Produkt

"My tyto LAHVE ANI Přepravku NEVYKUPUJEME-ale zadejme si otázku proč.Ně.U Lahvomatu v prodejné nevisí řádná naučná cedule, že tyto běžné EU Zn.(ARGUS) lahve z druhěho supermarketu nemůžete vrátit u nás v prodejné.A pokud by to tak nebylo,proč by nebyl automat nastavený tak,aby tyto lahve neodebíral.


Požadované řešení

Potrestat p.M. za nevhodně chování k zákazníkovy .Nařídit BILLE.s.r.o.FIL.TURNOV,Studentská UL néjaký oznámení o vrácení lahví.nevhodně těto prodejné.(ARGUS'Manžel je opravdu dlouholetým zákazníkem Billy s.r.o.a utrácí tam mésíčné ne malou částku.Žádám BILLU o kompenzaci ve formé kompenzace (STRAVENEK či Poukazů penéžních poukázek.)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2019 16:54, před 6 lety

Ze zákona č. 477/2001 Sb., zákon o obalech, vyplývá, že prodejce je povinen vykupovat zpět pouze ten typ lahví, které do prodeje uvádí. Nezáleží tedy na etiketě, ale na typu lahví (liší se tvarem a barvou). Pokud vracené lahve byly stejného typu (tvar, barva), jaké se v prodejně prodávají, pak je společnost povinna je i vykoupit. Pokud by se však jednalo o jiné lahve (jiný tvar, barva), nežli jsou v prodejně k prodeji, společnost je vykoupit nemusí.

Prodejce se musí řídit při výkupu vratných zálohovaných obalů mimo jiné ustanovením § 9 odst. 4, 5 zákona č. 477/2001 o obalech, který závazně stanoví následující povinnosti podnikatele:

4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.

(5) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, je povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu.

Doporučujeme spotřebitelce obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.

Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 15:40, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.